måndag 6 juni 2022

1903 En erfarenhet rikare

Jag trodde jag gjort alla misstag som fanns när det gäller Acrylic Pouring Art. Men alls icke. Förut har jag varit så snål med färgerna så att det varit jobbigt att täcka hela tavlan. Så denna gång, när jag hade en litet större canvas på 40x40 tänkte jag ta till ordentligt. Alltså fyllde jag tre vanliga små plastmuggar med färg och hällde ut dem på duken.

Det såg fint ut och färgen räckte gott och väl. För en gångs skull var duken helt jämn enligt vattenpasset så färgen rann inte ut över någon kant som den brukar. När jag nästa morgon kom in i "ateljén" för att se om målningen torkat var den lika blöt som tidigare. Det var den även de tre följande dagarna. 

Tavlan är 40x40 cm. Det gula på alla tavlorna är guldfärg. (Bilderna går att klicka större.)

Den fjärde dagen hade det bildats en liten pöl av färg i mitten på duken men den hade torkat längs kanterna. Den femte dagen hade allt torkat, men i mitten reste sig en liten kulle av torkad färg. Efter att ha tagit fram sandpapper och försökt avlägsna denna blev tavlan riktigt hyfsad. 

Här nedan syns två av mina andra målningar och de söker nu ett nytt hem. Om någon är intresserad går det bra att kontakta mig på ikantasnabelatelia.com eller genom PM.


Tavlan är 40x40. 

Tavlan är 30x40. 

Bilderna är tagna i ljuset från en vanlig lampa.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så vacker den stora blev😍

Musikanta sa...

Anonym:
Tack för din rara kommentar! Jag antar att du menade den första. De båda kvadratiska tavlorna är båda 40x40.
Ingrid

BP sa...

Hahaha! Hur var det nu - man lär sig så länge man lever... eller inte;-)
Vet du vad den första tavlan påminner mig av? Nej, inte än såklart;-)
Den liknar en abstrakt version av helvetet eller ett vulkanytbrott. Ja, ja. Jag vet att jag har en livlig fantasi;-)

Tvåan är riktigt läcker - en vacker blomma i mitten.

Den rektangulära tavlan föreställer ett vattenfall - enligt mig alltså.

Tycker dina tavlor (trots alla vedermödor) är alltid riktigt, riktigt bra.

Musikanta sa...

BP:
Alltid lika roligt att läsa dina kommentarer. Jag hade naturligtvis inte heller tänkt mig ett vulkanutbrott från början. Som alltid bara blev det så. Men jag lärde mig att just den blå färgen inte går att kombinera med den röda. (Det blandar sig alltid lite i alla fall och det var inte snyggt.) Men jag ser själv faktiskt en fågel i denna tavla.
Tack för uppmuntran - det behövs verkligen.
Ha det gott önskar Ingrid