torsdag 18 juli 2019

1688 Gems Weekly Photo Challenge vecka 29 2019 - MÖNSTER

Det är SannaGems Weekly Photo Challenge som hittar på ett ord varje vecka för oss att skriva om och visa en eller flera bilder på som illustration. Vecka 29 2019 är ordet MÖNSTER. Fler som antagit  utmaningen hittar man på hemsidan.

Jag har tidigare gjort ett inlägg i fotoutmaningen om mönster - ett fantastiskt broderi av Helga Henschen om just mönster. Här kan man titta på det.

Men närmare till hands fanns den här lilla draken som jag förärats av yngsta barnbarnet Clarissa som nu fyllt 8 år. Jag tycker hon har fixat till ett fint mönster på den.




24 kommentarer:

Violen sa...

Kul att du också har en mönstrad drake! Så fin den är och vilken liten klenod barnbarnet förärade dig!

"LillaSyster" sa...

En mycket tjusig drake! Ha en skön kväll =)

BP sa...

Jättefint mönster! Hela draken är faktiskt riktigt "sofistikerad" med tanke på att Clarissa bara är åtta år. Snyggt jobbat där av både barnbarnet och dig:-)

Ditte sa...

Verkligen ett jättefint mönster på draken! Kul att se! Kan tänka mig att Clarissa var nöjd med sitt alster.
Kram!

Vilt og vakkert sa...

Heisann, artig bidrag til ukas utfordring. Blir gla´av slike fantasivesen!

Beppan sa...

Blivande konstnär kanske? Tjusigt mönstrad drake!

Musikanta sa...

Violen:
Ja, nu fick jag användning för den också. :-)
Ingrid

Musikanta sa...

"LillaSyster":
Kul att du också tycker det! :-)
Ingrid

Musikanta sa...

BP:
Tack för rar kommentar! Clarissa var faktiskt bara 7,5 år när hon gjorde den. Hon gör sin pärlplattor helt utan någon förebild och det brukar bli fint ändå.
Ingrid

Musikanta sa...

Ditte:
Jag är alltid förvånad över att hon har tålamod att sitta med sina pärlplattor så länge och vara så noga. Hon har ju bara plattan och sen skapar hon egna mönster.
Kram tillbaka från Ingrid

Musikanta sa...

Vilt og vakkert:
Ja, man tar det som ligger nära till hands. :-)
Ingrid

Musikanta sa...

Beppan:
Hon har många strängar på sin lyra, författare ligger nog nära till hands eftersom hon redan har skrivit långa sagor och illustrerat själv. :-)
Ingrid

Paula sa...

En jättesöt drake med häftiga färger och vackert mönster!

Musikanta sa...

Paula:
Jag ska vidarebefordra berömmet till lilla Clarissa! :-)
Ingrid

amo sin blogg sa...

Så flott gave frå barnebarnet.

KajsaLisa sa...

Snyggt, du fick hjälp med utmaningen här :)

Stare Ström sa...

Vilket fint arbete hon har gjort.

Helén sa...

Vilken jättegullig liten dinosaur med snyggt mönster!

Musikanta sa...

Anne-Mari:
Ja, jag blev väldigt glad över den fina presenten.
Ingrid

Musikanta sa...

KajsaLisa:
Jag tar tacksamt emot all hjälp jag kan få med utmaningen :-).
Ingrid

Musikanta sa...

Stare Ström:
Kul att du också tycker det!
Ingrid

Musikanta sa...

Helén:
Jag bättre mönster kunde jag inte få, eller?
Ingrid

byblixtra sa...

Det var en jättefin drake i härliga färger och mönster.

Musikanta sa...

byblixtr:
Jag ska tala om det för Clarissa. då blir hon glad :-).
Ingrid