fredag 28 augusti 2020

1780 Fem en fredag vecka 35 - HÖST

Det är ElisaMatilda som varje fredag kommer med fem frågor som hon tycker vi ska svara på. Vecka 35 är rubriken - HÖST. Fler som antagit utmaningen hittar man på hennes hemsida. 


Höst i Söderköping - bilden från 2019. Den går att klicka större.

1. Vad ser du fram emot i höst? 
Jag ser överhuvudtaget fram emot hösten eftersom det är min absoluta favorit bland årstiderna och alltid har  varit. Att man kan gå ut och promenera utan att vara helt genomsvett när man kommer hem. Att jag kan använda min "ateljé" igen på eftermiddagarna eftersom solen lyser rätt in genom de stora fönstren och gör rummet till en bastu på sommaren. Att jag kanske får träffa yngsta barnbarnen igen som jag inte träffat sen i slutet av januari. 👪

2. När kommer höstkläderna fram?
Det mesta är redan framme så det blir ingen större förändring. 

3. När är det höst på riktigt ? 
Jag tycker att det känns redan nu som om hösten kommit, den värsta värmen är i alla fall borta. Men när skolorna har börjat är det definitivt höst. 

4. Gör du något under hösten du inte gör någon annan säsong.
Inte vad jag vet. 

5. Vad tar du med dig från sommaren?
En otrolig längtan över att livet ska bli som vanligt igen så att jag kan träffa mina nära och kära.

11 kommentarer:

Paula sa...

Det har varit en lång väntan för dig att få träffa barnbarnen, hoppas ni kunnat umgås via nätet iaf!
Jag väntar två nya familjemedlemmar inom en månad, på var sitt håll långt från mig ska två barnbarnsbarnsflickor se livet börja. När jag ska få träffa dem står skrivet i stjärnorna...men bara allt går bra så kan jag vänta. Om jag måste...
Ha en fin sista sommarhelg, jag säger som du att hösten är bästa årstiden

Musikanta sa...

Paula:
Jag följer du deras öden och äventyr både på Facebook och i dotterns blogg. Dessutom talas vi vid per telefon flera gånger i veckan. Men det är ju inte detsamma som att prata med dem och krama om dem. Det är inte mycket annat man kan göra än att vänta, som du säger.
Önskar dig också en skön helg!
Ingrid

BP sa...

Ja, hösten kom i måndags till oss nollåttor. Högsommarvärmen fick ett abrupt slut, speciellt kvällarna blev riktigt kyliga. Så även här har munkjackan och höstkappan kommit fram, åtminstone om jag vill sitta på balkongen under kvällstid.
Ja, alla som har barn och barnbarn har verkligen upplevt ett hemskt 2020. Man borde nästan stryka hela året, då det var och är helt värdelöst.
Hoppas att 2021 blir såååååå mycket bättre.

Klimakteriehäxan sa...

Punkt 5 tror jag absolut alla instämmer med.

Hanneles bokparadis sa...

skönt när det inte är så varmt längre, vi har alla kära i närhet, vi träffas, även min 88-åriga mor och vårt 5:e barnbarn på två veckor ❤️

Ingrid sa...

Nog längtar man efter att livet ska återgå till det normala igen, om det någonsin gör det. Tur att jag har grannar som också lever eremitliv, så man kan få prata lite med dem då och då.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

Eleonora sa...

1. Den höga klara luften
2. De flesta är framme men komplettering behövs
3. Minimum är det höst
4. Nej
5. En underbar semester vecka vid havet med min dotter


Bloggblad sa...

Den här hösten är den mest ovissa jag varit med om. Alltså, man vet aldrig vad som väntar, men förr har jag alltid kunnat förvänta mig mycket körsång, kurser, besök, konserter m.m. Nu känns det väldigt tomt framöver.

Susjos sa...

Ja, detta år har verkligen varit annorlunda, hoppas så innerligt att det snart blir mera normalt igen!
Ha det gott!

Lena i Wales sa...

Härligt att du ser så positivt på hösten.
Jag brukar känna samma, men i år vet jag inget, känns det som.
Lycka till!

Geddfish ♥ sa...

Jag har också en intensiv längtan efter att livet kan bli som vanligt, så jag kan träffa mina närstående igen. Dock inser jag, att så inte kommer att bli fallet. Vi kommer att få det bättre, men inte som normalt förut.
Kram!