onsdag 27 juni 2018

1578 Gems Weekly Photo Challenge v 26 2018 - SPEL

Fotoutmaningen den här veckan har rubriken SPEL. Det är Sanna på Gems Weekly Photo Challenge som står för denna utmaning som man ska illustrera med en eller flera bilder. Eller en videosnutt som jag har gjort här. Fler som antagit utmaningen hittar man på hemsidan.

För några veckor sedan gifte sig mitt äldsta barnbarn Isabelle med sin David. Det har jag berättat om här. Jag fick äran och nöjet att ackompanjera hennes vän Linn som hon sjunger och showar tillsammans med i gruppen Mash Up där även Linns bror, dansaren Adam är med. Min son Kalle var också med och spelade gitarr till sången, som Bella hade valt: Kärleksvisan av Sarah Dawn Finer.


Bröllopet ägde rum utomhus i ett strålande väder med Bråviken som bakgrund. Kent tog bilden som går att klicka större.

Hur det lät när vi sjöng och spelade kan man lyssna till här nedan.






26 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Vad fint!
odla.nu så kan du klicka hem dig ett vindspel =) https://www.odla.nu/shop/krukor-dekoration/vindspel.html

Musikanta sa...

"LillaSyster":
Tack för tipset.
Ingrid

Ditte sa...

Vilken fin tolkning av veckans temaord. Och så vackert du spelade. Roligt att få lyssna till ert framförande av Sarah Dawn Finers vackra "Kärleksvisa".
Kram!

Stare Ström sa...

Så roligt att få spela på barnbarnets bröllop!

BP sa...

Ett fantastiskt fint bidrag till temat! Är otroligt impad över dina färdigheter.
Är förresten lika impad över ditt fotbollsintresse som verkar vara lika stort som mitt. Å dagens resultat och skrällar bäddar ju verkligen nästan för en kvartsfinal för Sverige. Helt fantastiskt i så fall! Lilla Sverige hindrar Holland och Italien från att ens komma till VM, å nu är storlaget Tyskland också borta. Nästan att man inte tror att det är sant.

Anki sa...

Underbart Ingrid! Så vackert! Ett härligt bidrag till veckans tema!
Kram

Violen sa...

En fin upplevelse för er alla som var med på barnbarnets stora dag! Vacker och rofylld bild!

Carita Liljendahl sa...

Ett härligt och lite annorlunda bidrag!
Så fint med musik vid det vackra havet!

Musikanta sa...

Ditte:
Så roligt att du tog dig tid att lyssna till Kärleksvisan!
Kram tillbaka från Ingrid

Musikanta sa...

Stare Ström:
Ja, det var en stor glädje att Bella ville att jag skulle spela. Så fick jag ju hjälp av hennes pappa också :-).
Ingrid

Musikanta sa...

BP:
Det var en fantastisk match. Jag trodde aldrig att Sverige skulle vinna. Såg matchen igår också mellan Spanien och Serbien. En rysare. Inte heller hade man väl trott att Tyskland skulle åka ur så kaxiga som de varit.
Ingrid

Musikanta sa...

Anki:
Tack rara Anki!
Kram tillbaka från Ingrid

Musikanta sa...

Violen:
Ja, det var väldigt roligt att få vara med. Tyvärr orkade jag inte vara med på middagen eftersom jag hade feber.
Ingrid

Musikanta sa...

Carita:
Ja, dagen kunde inte ha varit bättre. En fantastisk plats att ha ett bröllop på.
Ingrid

Gunnel sa...

En perfekt tolkning av temat. Kram

Musikanta sa...

Gunnel:
Tack för rar kommentar!
Kram tillbaka

Vilt og vakkert sa...

Heisann, vakkert og stemningsfullt, akkurat som et sommerbryllup skal være med nydelige musikalske innslag. Kan tenke meg dette ble et minne for livet, ikke bare for de som gifta seg. Ønsker deg fortsatt skjønne sommerdager ;:OD)

Musikanta sa...

Vilt og vakkert:
Tack för din kommentar. Jag önskar dig också fina sommardagar och en skön helg.
Ingrid

Paula sa...

O så vackert , fick ståpäls! Och vilket sagobröllop, vart hade ni tagit vägen vid dåligt väder? Du kunde verkligen matcha temat med eget spel!

Helén sa...

Så otroligt vackert och så duktiga ni är! Det ser ut att ha varit ett fantastiskt bröllop.

Femte året i Hjo sa...

Kärleksvisan hörde jag på bröllopet. Alltså på bloggen. Men det gör inget, kan lyssna på den igen. Ha det gott!

KajsaLisa sa...

Vilket kul uppdrag och ni hade tur med vädret också.

Musikanta sa...

Paula:
Ja, det fanns förmodligen någonstans att vara inomhus. Men det var ju tur att vädret var så strålande. Kul att du uppskattade videon :-).
Ingrid

Musikanta sa...

Helén:
Ja, det var ett väldigt fint bröllop. Men så hade bruden planerat det hela under ett helt år!
Ingrid

Musikanta sa...

Hans:
Ha det gott själv!
Ingrid

Musikanta sa...

KajsaLisa:
Det var faktiskt både roligt och en ära att få spela på mitt barnbarns bröllop. Bella var nöjd också som väl var.
Ingrid