onsdag 22 juli 2020

1774- New look

Förra veckan bestämde jag mig äntligen för att gå till min frissa, Janet på Hårlocken Söderköping för att klippa migSenaste gången jag var där var i januari i år. Håret har alltså växt okontrollerat i över ett halvår. Hemma gick det väl an eftersom jag kunde sätta upp håret i en hästsvans. Men skulle jag åka på något ärende in till Söderköping eller Norrköping fick det falla fritt. Unga flickor ska ha hästsvans, inte äldre-äldre som jag.

Vi känner varandra rätt väl vid det här laget, Janet och jag - jag har varit stamkund hos henne sedan hon övertog salongen för många år sen. Salongen är liten med tre stolar i två små rum som är avskilda av en smatt med en soffa att sitta i om man skulle behöva vänta en liten stund.

Igår var det bara Janet där och jag där - perfekt i coronatider. Här är resultatet och jag är mycket nöjd med det. Det blev skillnad i alla fall.


Före.


Efter

6 kommentarer:

BP sa...

Vilket roligt sammanträffande, för jag gick också till frissan igår. Å ditt hår verkar också ha blivit cirka 6 centimeter kortare, precis som mitt. Fast jag har kort hår. Din nya frisyr är hur snygg som helst:-)

Ingrid sa...

Så fin du blev! Jag hade också en lång paus mellan klippningarna, nästan 5 månader och så länge brukar jag inte ha tålamod. Det är så skönt när man får korta av håret lite.
Ha en skön torsdag!
Kram, Ingrid

Musikanta sa...

BP:
Jag har ju dragit mig för att gå ut någonstans överhuvudtaget men till slut orkar man inte längre. Kurvan för smittade har ju gått ner också så snart kanske man kan träffa sina barnbarn igen. Skönt med kort hår i värmen.
Ingrid

Musikanta sa...

Ingrid:s
Det är ju snart 7 månader sen jag var och klippte mig. Så det behövdes verkligen. Man känner sig lite som en ny människa :-).
Önskar dig en fortsatt skön torsdag också. Här skiner solen mellan varven och det är precis lagom varmt för min del.
Kram tillbaka från Ingrid

Karin sa...

Snygg som alltid!

Jag ringde till min frissa i maj och undrade om hon kunde tänka sig att flytta ut på trottoaren (eller till Humlegården, eftersom hon jobbar i närheten) och klippa mig. Då var hon tveksam till sådana äventyrligheter, men skulle fundera på saken. I juni ringde hon mig och undrade om jag ville komma hem till hennes gård för klippning. Klart jag ville och hon hade fixat en tillfällig liten salong nere på gården. Så skönt efter alla dessa månader av vildvuxenhet! Framåt slutet på sommaren gör vi om det.

Musikanta sa...

Karin:
Tack!
Min frissa frågade faktiskt om jag ville klippa mig utomhus. Men jag sa nej eftersom det knappast har funnits något fall av Covid-19 här i Söderköping. Så bra av din frissa att ha fixat en salong hemma och ute! Förhoppningsvis är det vackert väder nästa gång du kommer dit också :-).
Ingrid som önskar dig en skön fortsatt söndag.