söndag 12 juli 2020

1771 Gems Weekly Photo Challenge vecka 29 2020 - SPRINGA

Det är Sanna på Gems Weekly Photo Challenge som hittar på ett ord varje vecka för oss att skriva om och visa en eller flera bilder på som illustration. Vecka 29 2020 är ordet SPRINGA. Fler som antagit  utmaningen hittar man på hemsidan.

Den här lille pojken som springer ner till stranden vid Böda Sand är Casimir, äldst av mina tre yngsta barnbarn. 


Idag är han en ung man som just fyllt tretton år. Tiden går fort...


Mirren tog fotot.


19 kommentarer:

BP sa...

Tiden går, eller hur!? Casimir är inte sig lik om man jämför de två bilderna. Vilken vuxen och fin kille! Undrar om han har lika mycket spring i benen nu som då...

Ingrid sa...

Tänk så tiden går och vilken stilig ung man det blivit av de där lilla knatten.
Ha en fin måndag!
Kram, Ingrid

Lena i Wales sa...

Jag tycker tiden bara springer iväg.
Fin kille!
Ha det bra!

Klimakteriehäxan sa...

Fin bild på en kille på språng!

Violen sa...

Kul att se den lille Casimir med så mycket "spring i benen"! Fint att få se honom också som 13-åring när han verkar vara lite mer stillsam.
Ha det gott!

Ditte sa...

Visst springer tiden iväg! Härligt med båda bilderna.

Musikanta sa...

BP:
Det är mycket spring i benen fortfarande. Födelsedagspresenten var en fin sparkcykel så det blir en hel del motion där.
Ingrid

Musikanta sa...

Ingrid:
Han är en fantastisk organist också! Nu har jag inte träffat barnen sen i slutet på januari så det ska bli spännande att se hur mycket de förändrats sen sist. Jag lär väl inte få se dem än på någon månad tyvärr.
Önskar dig också en skön fortsättning på måndagen.
Kram från Ingrid

Musikanta sa...

Lena i Wales:
Decennierna går lika fort som åren gjorde förr, läste jag någonstans. Ofattbart att millennieskiftet redan ligger 20 år tillbaka. Nästan en hel generation. Samtidigt går tiden ju fort eftersom jag har så mycket att göra om dagarna. :-)
Ha det gott önskar Ingrid.

Musikanta sa...

Aina:
Tack för rar kommentar.
Ingrid

Musikanta sa...

Violen:
Det är fortfarande mycket spring i benen men nu är det mest fingrarna som springer iväg. Han är en fena på att spela orgel och har redan haft en egen orgelkonsert i Sigtuna kyrka.
Ingrid

Musikanta sa...

Ditte:
Roligt att uppskattade bilderna! Han är fin på alla sätt, Casimir. Artig, snäll och en fena på att spela orgel.
Kram från Ingrid

Tomtan sa...

Härlig tolkning. Tiden går alldeles för fort ibland

Emma, Sol som sol? sa...

Ja, tiden kan verkligen springa iväg. Hoppas bara att man har fyllt den med något vettigt medan den sprang.

Musikanta sa...

Tomtan:
Tack för rar kommentar! Tiden går alltid för fort utom när man ska värma mat i mikron.
Ingrid

Musikanta sa...

Emma, Sol som sol:
Hej och välkommen till min blogg! Ju äldre man blir ju fortare går tiden. Det kommer du nog att märka så småningom :-).
Ingrid

Helén sa...

Så fina sommarbilder och liten blir snabbt stor. Jag var själv rätt liten när jag sprang på stranden i Böda och blir lätt nostalgisk när jag ser första bilden.

KajsaLisa sa...

Mycket fart i första bilden.

Susanne ❤️ sa...

Härligt med barnspring, barnen måste ut mer idag då tiden spenderas med paddor eller framför tv, kan lova att det är problem att få dom att släppa dessa ;)
KRAM