söndag 21 januari 2018

1521 Gems Weekly Photo Challenge - UNDER

Jag väljer den konkreta betydelsen av ordet - alltså prepositionen UNDER för veckans tema på Gems Weekly Photo Challenge där man också kan hitta fler som visar bilder på temat Återigen har jag hittat några bilder från arkivet. Mirren (min yngsta dotter) tog bilden nedan när vi var och såg Louise Bourgeois fantastiska utställning på Moderna Museet i Stockholm. Om man har lust att titta på den utställningen kan man klicka här.


Skulptur av Louise Bourgeois - Maman. Det är jag som poserar UNDER spindeln. Mirren tog fotot. (Bilderna går att klicka större.)


Det här fotot tog jag för några år sen från Katarinahissen när Mirren och jag var och hälsade på en bloggvän till mig. UNDER oss Södermalmstorg och Stadsmuseet. 


28 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Vilken jätte spindel, tur att den inte är riktig =)

Vilt og vakkert sa...

Heisann, trodde først spinnekjerringa var den som står i Bilbao, for den har jeg stått under..... så var den i Stockholm.... mulig de ikke er helt like!
Flotte svar/bilder!

Violen sa...

Coolt att kunna stå helt avslappnad under en jättespindel!

Musikanta sa...

Lilla Syster:
Då hade jag med all säkerhet inte stått där :-).

Musikanta sa...

Vilt og vakkert:
Tack för din kommentar. Tror att det finns fler upplagor av spindeln faktiskt.

Musikanta sa...

Violen:
Ja, i synnerhet som jag springer iväg så fort jag ser en liten en :-).

Carita Liljendahl sa...

Jättefin tolkning av dig UNDER spindeln :-)
Kul utmaning det här, jag var med varje vecka i fjol och siktar på att vara med i år också alla veckor - tiden går fort!

Ama de casa sa...

Härlig tolkning! :-) Precis en sån där spindelskulptur såg vi i Bilbao när vi var där - den är superhäftig!
:-)

Ha en fin kväll!

amo sin blogg sa...

Fine og speselle bilder.
Flott tolka.

Helén sa...

Konstverket gillar jag skarpt! Coolt att ha en så där stor spindel på sin egen gård :-).

Ditte sa...

Fina bilder och en fin tolkning och från miljöer jag väl känner till.
Kram!

Musikanta sa...

Carita:
Jag vet. Jag var ofta inne och tittade på din blogg. Vi får väl se hur det blir med mig - en del av orden vet jag inte om jag kan skriva om. Annars är det väldigt spännande att se hur olika människor tolkar temat.

Musikanta sa...

Ama de casa:
Som jag skrev ovan till en av kommentatorerna så tror jag att spindeln finns i flera upplagor. I alla fall i Bilbao :-).
Önskar dig en fin tisdagskväll också.
Ingrid

Musikanta sa...

amo sin blog:
Tack för rar kommentar. Den värmer.

Musikanta sa...

Helén:
Bättre än så stor spindel i alla fall än en som är mindre. Har blivit förskonad för sådana hittills i år inomhus.

Musikanta sa...

Ditte:
Tack för din vänliga och uppmuntrande kommentar. Jag vet ju att du inte bor så långt därifrån :-)
Kram tillbaka

BP sa...

Vilka toppen bilder från min hemmaplan - nästan alltså. Utsikten från Katarinahissen ned mot Södermalmstorg är suverän! Va' rädd om den, för nu när Slussen är under ombyggnad ser det inte alls lika fint ut där. Bra dokumentation för att minnas...

Musikanta sa...

BP:
Ja, jag vet att det kommer att se väldigt annorlunda ut om några år så jag är glad att jag tog fotot.

Paula i pörtet sa...

Huva vilken spindel du står under. Inte gillar jag den andra vyn så mycket mer, visserligen tjusigt men jag har höjdskräck. Fotona och tanken är dock fina som du förstår..

KajsaLisa sa...

Vilket häftigt konstverk, ser utomjordisk ut. Jag har också fotat den vyn i mörker, tyvärr är Slussen en byggarbetsplats nu.

Musikanta sa...

Paula:
Spindeln gick väl an att stå under - värre var det att stå att fota uppe på Katarinahissens bro. Känner att det ilar i benen bara jag tänker på det. Har höjdskräck som du, tål inte ens att se på filmer eller bilder där man ser djupt ner utan att känna det i kroppen.

Musikanta sa...

KajsaLisa:
Mirrfamiljen - min yngsta dotters familj - har flyttat in till Vasastan så jag är nästan aldrig åt det hållet numera. Så jag slipper se eländet.

Stare Ström sa...

Det var en häftig spindel!

Musikanta sa...

Stare Ström:
Ja, jag håller med dig. Bättre den här stora än de små...

Susanne ❤️ sa...

Ihhh livrädd för spindlar löjligt jag vet men gillar dom inte alls men en riktigt bra tolkning av under Tack

Byblixtra sa...

Wow, en sån stor spindel!
Fin bild på Södermalmstorg och Stadsmuseet.

Musikanta sa...

Sanna:
Den här spindeln var inte så farlig.
Ingrid

Musikanta sa...

Byblixtra:
Tack! Ja, det är nog den största spindel jag har sett :-). Evig tur att den inte var äkta...
Ingrid