måndag 10 juli 2017

1446 Gems Weekly Photochallenge LEK

Ett ord varje vecka har Sanna hittat på att man ska illustrera med ett eget foto eller flera. Vecka 28 är ordet LEK. I februari i år var Mirren, barnbarnen Casimir, Caspar och Lissan samt grannflickan Ida och jag på Norrköpings fina visualiseringscenterDär fanns förutom utställningar och domfilm (360 grader) många saker att göra och att leka med. Här har jag berättat om den utflykten.


Caspar, Ida och Casimir tävlar om vem som kan bygga högst stapel. (Bilden går att klicka större.)

22 kommentarer:

Bevare mig väl sa...

Lekfullt spännande!

Musikanta sa...

Tove:
Det var det verkligen! Idas torn blev högre än hon själv där hon satt.
Kram

Gunnel sa...

Lek i alla former är den absolut bästa sysselsättningen. Kram

Violen sa...

Så kul för barnen! Alltid kul att prova på olika lekar och kanske utmana sig själv!

Musikanta sa...

Gunnel:
Absolut!
Kram tillbaka

Musikanta sa...

Violen:
Ett fantastiskt ställe för barn att besöka. Lek och allvar blandat.
Kram

Barbro sa...

Helt klart en lek/spel att variera och att ha roligt med. Fint fotat!

Helén sa...

Vilket roligt ställe! Det hade mina grabbar uppskattat en massa när de var små.

Anki sa...

Ett fantastiskt ställe för både vuxna och barn!

Musikanta sa...

Barbro:
Barnen lärde sig också mycket på besöket.
Kram

Musikanta sa...

Helén:
Det fanns väldigt mycket att lära sig även när man är vuxen. Att se Christer Fugelsang i rymdkapseln och vandra ut i rymden med honom på domfilmen var en fantastisk upplevelse.
Kram

Musikanta sa...

Anki:
Visst är det! Jag går gärna dit igen och ser någon annan spännande tredimensionell film.
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Är det en variant på Jenga?

amo sin blogg sa...

Fint tolka.
Kjempefin leik der alle er engasjert.

Musikanta sa...

Aina:
Jag visste inte var jenga var för något spel innan du nämnde det. Här var det bara massvis med träbitar som låg i en hög och som barnen fick bygga med. Det kanske är därifrån de fått bitarna. Att bygga högt kom ju helt naturligt för barnen även tävlandet.
Ingrid

Musikanta sa...

Amo sin blogg:
Det är både lek och tävling på en gång. Det gäller också att vara väldigt försiktig och inte ha bråttom.
Ingrid

Byblixtra sa...

Spännande med rymdfilmen i 3D och helt klart en lekfull och händelserik dag för alla åldrar.

Musikanta sa...

Byblixtra:
Ja, det var den andra 3D filmen som jag såg. Den första såg jag i Kina med en massa hästar som for omkring, men i den här fick man följa med Fugelsang in i själva rymdkapseln och se hur de levde där. Tänk vad det finns för barn att lära sig på ett roligt sätt nu för tiden! Jag lärde mig också själv en hel del om människokroppen när jag var där.
Kram

Olga T sa...

Kaplastavar - ett säkert material för lek!

Musikanta sa...

Gärdsmygen:
Tack för informationen. Hade ingen aning om att dessa små brädbitar hette så. Jättebra att veta.
Kram

Carita Liljendahl sa...

Härlig lek! Fin tolkning!
Och bra att barnen håller på med lite annat än bara pekplattor :-D

Musikanta sa...

Carita:
Det blir mycket spel och filmer på datorerna men det blir mycket lek också när barnbarnen är och hälsar på. Vi målar och ritar också mycket tillsammans.
Kram