onsdag 30 maj 2018

1570 Gems Weekly Photo Challenge - UTE

Den här veckans ord som Sanna på Gems Weekly Challenge har hittat på och som hon tycker att vi ska illustrera med en eller flera bilder är UTE. Jag väljer att tolka ordet bokstavligt d.v.s.utomhus. Här på vår innergård har jag tillbragt många eftermiddagar under maj månad. Månaden som går till historien som den varmaste och soligaste i mannaminne.


Om någon undrar vad jag dricker är det te på engelskt vis.

Andra som har hakat på temat hittar man på hemsidan.


25 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Perfekt för en korsordslösare!

"LillaSyster" sa...

Ja, den här månaden har varit mer än fantastisk, jag hoppas att juni, juli och augusti också kommer att leverera i samma anda - men med några stilla regnskurar. Ha en skön onsdagskväll!

KajsaLisa sa...

Snygga utemöbler, gillar färgerna på dynan. Det jag skrev i kommentaren till Sanna gäller inte den här bloggen, som du ser, problemet jag beskriver verkar ligga hos blogspot.

Musikanta sa...

Aina:
Absolut :-).
Ingrid

Musikanta sa...

"LillaSyster":
Hoppas också på att det blir sommar i år också och att det inte redan är över. Det kan gärna regna på nätterna också :-).
Ingrid

Musikanta sa...

KajsaLisa:
Det ska bli lite svart färg på karmarna vad det lider. Ska in och kika vad du skrev hos Sanna.
Ingrid

Ditte sa...

Har förstått att det varit en fantastisk månad hemma och så fint att kunna njuta utomhus både dag och kväll.
Kram!

Eleonora sa...

Vilken sommar det har varit. Det är inte mycket jag orkat med att göra förutom de allra vanligaste och nödvändigaste sysslorna.
Hoppas allt är bra med dig o Kent o att ni löst många korsord och även skickat in dem.
Kram från Eleonora

BP sa...

Ser att du njuter av den tidiga och helt underbara sommarvärmen precis som jag. Har varit ute mera än inne. Skrattade gott åt din engelska te-variant. Känner så väl igen den, då min man är engelsman;-)

PS. Dina stoldynor är hur läckra som helst. Var har du köpt dom? Jag behöver nya nämligen. DS.

Gunnel sa...

Tidiga morgnar och kvällar är det skönast ute den här månaden. Kram

Musikanta sa...

Ditte:
Ja, den här månaden har vi inte längtat söderut. Ser att det har varit mycket regn både i Frankrike och i Spanien. Vi - åtminstone jag - längtar efter en rejält regnig dag men det ser inte ut som om det skulle bli något den närmast veckan heller. Det är fruktansvärt torrt överallt tyvärr.
Kram tillbaka från Ingrid

Musikanta sa...

Eleonora:
Jag är också mycket tröttare än vanligt - mår inte alls bra när termometern visar över 25 grader. Att gå på promenad mitt på dagen är otänkbart. vi har alldeles för många korsord att lösa eftersom vi prenumererar på Allers (som jag tycker har de bästa korsorden) och det dessutom är ett korsord nästan varje dag i lokaltidningen. Skickar in dem gör jag dock aldrig.

Hoppas att även allt är bra med dig. Jag kommer nog inte upp till Stockholm något mer före hösten, orkar inte med trängseln i värmen. Så barnens avslutning hoppar jag över i år tror jag nu i alla fall).
Kram tillbaka från Ingrid

Musikanta sa...

BP:
Jag kommer inte ihåg var jag köpte möbeln eftersom dynorna köptes på samma gång. Minnet är kort men förhoppningsvis kommer Kent ihåg det. Jag svarar lite senare eftersom han är borta hela dagen idag.
Ingrid

Musikanta sa...

Gunnel:
Håller absolut med dig. Ska försöka göra något nyttigt nu på morgonen. Sen är det kört.
Kram tillbaka från Ingrid

Violen sa...

Ser så mysigt ut med korsord och en mugg te! Man får passa på att njuta nu i det vackra vädret!

Stare Ström sa...

Precis så vill man ha det dessa heta dagar.

Paula sa...

Inte fel att ha tillgång till en in-nergård ute! Jag är inte ljusskygg men väl solskygg så jag håller till i skugglandet jag. Där kan jag sitta och vifta med tårna, ha en fortsatt fin vecka

Musikanta sa...

Violen:
Javisst är det underbart. Lite regn en natt vore förstås inte så dumt.
Ingrid

Musikanta sa...

Stare:
Ja, man får ta vara på de här fina dagarna och bara njuta.
Ingrid

Musikanta sa...

Paula:
Jag gillar inte heller att sitta i solen. Innergården ligger mot norr så där finns alltid skugga som väl är. Går inte att sitta i solen och lösa korsord och även vifta med tårna om man har lust :-).
Ingrid

Annette sa...

Det där ser ju otroligt mysigt ut, te med korsord :) Nu ser jag fram emot regn, rejält med regn. Ha en fin helg!

Sara Pepparkaka sa...

Korsord, det gillar jag också!

Byblixtra sa...

Det är härligt att kunna sitta utomhus och njuta i solen med ett korsord eller en bok och en god kopp te! :-)

Vilt og vakkert sa...

Heisann, viktig å drikke mye i varmen, gjerne varmt... eller iste??? Hver sin smak! Ha flotte sommerdager ;:OD)

Helén sa...

Det ser skönt ut att sitta utomhus och dricka te. Te på engelskt vis är också det allra bästa :-).