måndag 31 december 2018

1633 Halvårskoll juli-december 2018

När jag ser tillbaka på det gångna halvåret blir jag som alltid förvånad över att det gått så fort. Samtidigt ser jag att jag har hunnit med väldigt mycket. Här kommer en liten exposé från juli till december. Kent tog cirka hälften av bilderna som går att klicka större.

Juli


Besök på sommarstället på Äspholm i Sankt Anna skärgård hos sonen Kalle och hans sambo Anne-Sofie. Sonen Oscar sitter på relingen. Jag pratar med Kalles kusin Lars.



Jag fick hoppa in och ackompanjera Amazing Grace på synten när Lotta Källström och Roland Engdahl hade sommarkvällskonsert i Skällviks kyrka.

Augusti


Kent var kyrkvärd på friluftsgudstjänsten i Nygård där Predikar-Lena föddes.


Mirren och jag såg utställningen med Lars Lerin på Liljevalchs konstmuseum.

September


Min äldsta dotter Anna fyllde 60 år. Bilden från Falknästet i Tullinge


Från vänster: Yngsta dottern Åsa alias Mirren, Kalle, Anne-Sofie och min svärson Christian.


Oktober


Besök i Limoux i Frankrike. Från vänster: min svärson Jörgen, Anna och Kent.


Höstpromenad i vår vackra lilla stad Söderköping.

November


Gustav Adolfsdagen firades i Stockholm tillsammans med goda vännen Kerstin. Vi har träffats genom bloggen för många år sen.


Novemberpromenad i Söderköping. Munkebrogatan med det gamla fina rådhuset i bakgrunden.

December


Mirren och jag på blixtvisit på Nationalmuseum.


På kvällen Lilla Akademiens julkonsert som jag har berättat om här. 

Naturligtvis har det hänt väldigt mycket mer, i synnerhet när jag har varit och hälsat på Mirrfamiljen i Stockholm. Mirren abonnerar på Abundobiljetter så jag har fått vara med både på operaföreställning på Drottningholms slottsteater, på musikalen Broarna i Madison County, Aida på operan och en kväll med Christian Luuk.

Utställningar som vi sett har varit Jenny Nyström på Sven-Harrys, William Morris och Modern 1900-talskonst på Millesgården och Lars Lerin på Liljevalchs. Stockholms Gosskörs julkonsert i Gustav Vasa kyrka som jag berättat om här.

Nu ser jag fram emot att få se musikalen Ghost på China om någon vecka. Peter Johansson, som har huvudrollen var (parallell) klasskamrat med Mirren på Bergaskolan i Söderköping.

6 kommentarer:

Gunnel sa...

Gott Nytt År!

Musikanta sa...

Gunnel:
Önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År med många nya inlägg på bloggen :-).
Kram från Ingrid

Äventyret framtiden sa...

Jag blir alldeles varm inombords när jag ser på dina bilder från senaste halvåret. Så mycket glädje bilderna sprider. Vilken glädje du måste känna som kan musicera och göra inhopp spontant.
Nu önskar jag dig och Kent och förstås hela stora familjen
ett Gott Nytt och friskt År 2019!
Nyårskramar från Uffe och Karin

Musikanta sa...

PettasKarin:
Ja, det har varit ett underbart halvår att se tillbaka på. Sen jag druttade omkull på Odenplans tunnelbaneperrong har jag heller inte känt av någon yrsel som väl är. Så förhoppningsvis får jag vara frisk och vara med ett tag till. Man får ta dagen som den kommer, leva i nuet och glädja sig åt allt man kan medan man kan :-).
Önskar dig och Uffe också ett riktigt Gott Nytt År.
Nyårskramar tillbaka till er båda från Ingrid

Ditte sa...

Visst går tiden fort! Och när man summerar så märks det än tydligare. Ett fint halvår och många trevligheter har du upplevt.
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År.
Kam!

Musikanta sa...

Ditte:
Tack för din rara kommentar! Önskar dig också ett Gott Nytt År!
Kram tillbaka från Ingrid