fredag 18 december 2009

Fredagstema Show and Tell - Halvårskoll sista halvåret 2009

Juli 2009
Den viktigaste händelsen denna månad var naturligtvis Minimirrens födelse. Här ser ni en lycklig mormor med den nyfödde på armen. Bilderna går (nästan) alla att klicka större.


Lillmirren fyllde två år också, vilket firades med en rejäl födelsedagsfest.


Kusin Inger från Australien kom och hälsade på några dagar och vi åkte på utflykt bl.a. till Floda kyrka och kaffestugan Fridhem i Södermanland.


Augusti 2009
Friluftsgudstjänst på Arkö hos min gamla klasskamrat Eva W.




Utflykt till Peking. Kortet är taget utanför Olympiastadion.



September 2009
Minimirren döps i Märlarhöjdens kyrka.


Äldsta dottern har införskaffat en papegoja, som givetvis måste besiktigas…



Oktober 2009
Utflykt till Öland för att beskåda Mirrfamiljens nya sommarhus.




Vernissage i Gamla Stan på Galleri Svea. Bloggvännen Ebba ställer ut sina målningar och smycken.


November 2009
En omtumlande kväll när en mus hoppade ur ett av köksskåpen och sprang och gömde sig någonstans i huset...Här tror vi att han sprang in.


Julmarknad och fest med jamsession…




December 2009
Besök på Junibacken.


En liten allvarlig stjärngosse på förskolans Luciafest.


Insnöad.


Detta är det nästa sista fredagstemat för december som har Nilla som upphovskvinna. Övriga fredagsbloggare får ni titta efter på hennes blogg eftersom min dator vägrar länka...

12 kommentarer:

Bloggblad sa...

Oj, vilket jobb att hitta alla bilder... men du kanske har ordning på dem?

Musikanta sa...

Jag har namn på dem och dessutom kommer de i datumordning. Åtminstone de för i år. Men visst har det tagit tid. Det kan ju vara kul att ha som ett litet minne för sig själv. Tiden går ju så ohyggligt fort...

Grekland nu sa...

Mycket trevligt har hänt i er familj det senaste halvåret! Visst är det lite kul att titta tillbaka och se hur mycket man gjort under ett halvår. Trevlig helg!

Fritt ur hjärtat sa...

Roliga bilder med fina bilder. är lite avundsjuk på att du sett Ebbas konst... Tycker du valt fantastiska minnen att dela.

Marianne sa...

Vilken ljuvlig bild på Minimirren!

Fin exposé!

Kram!

Musikanta sa...

Grekland nu:
Det är ett ganska roligt jobb, märkte jag, trots att det tog lite extra tid att hitta alla bilder. Man glömmer så lätt vad man har gjort... Det är ju mest de trevliga händelserna man vill berätta om - fast det har varit ett ovanligt roligt och omväxlande halvår utan större sorger och bedrövelser.

Ha en bra fortsättning på helgen och kram!

Fritt ur Hjärtat:
Det var väldigt roligt att gå på vernissagen - jag köpte också ett glassmycke som ett litet minne. Första gången (och enda) jag träffat en bloggvän AFK (Away from keyboard har jag fått lära mig att det betyder)
Kram/M

Marianne:
Tack för rar kommentar - den värmer. Du skulle sett Minimirren med den lilla mössan som hör till...
Kramar/M

Nilla sa...

Vad kul att se ditt inlägg!
Vilken vacker dopklänning och dopband och söta barn. Ha det så fint!

Musikanta sa...

Nilla:
Roligt att du gillade inlägget. Ja, visst är barnbarnen söta - fast jag är ju inte opartisk förstås...
Ha det gott själv!

Anonym sa...

Många roliga händelser under ditt senaste halvår. Kul!! :-)

Anna, Fair and True sa...

Viktigaste händelsen på hela halvåret måste ju ha varit Minimirrens födelse!?
Vilken fin dopklänning!
Junibacken är bara så mysigt, både utan och med barn!

Musikanta sa...

Isflaket:
Välkommen åter till min blogg! Så roligt att du har börjat blogga igen. Jag ska gå in och läsa igen hos dig när jag får lite lugn och ro omkring mig.
Javisst har det varit mycket trevligt som hänt sista halvåret - väldigt lite sorger och bedrövelser som väl är...
Många kramar/M

Musikanta sa...

Anna Fair and True:
Ja, naturligtvis var lille Caspars födelse den allra viktigaste händelsen detta halvår! Han har ju blivit 5 månader vid det här laget och väger 9(!)kg redan.
Junibacken går jag gärna tillbaka till - så fantastiskt fint!
Kram/M