söndag 5 juni 2016

1283 Min lösning till Litet juniquiz

Som vanlig har jag fått en hel del olika lösningar till mitt lilla juniquiz som är helt godtagbara även om de inte stämmer överens med min egen.


 Leonard Bernstein var mannen som skulle bort. 

Herrarna är
1. Michael Bublé - sjunger i stil med Bing Crosby fast bättre. Är trevlig att både höra och se.
2. Leonard Bernstein, tonsättare och dirigent, mest känd för musiken till West Side Story.
3. Charles Aznavour, fransk vissångare.
4. Andrea Bocelli, italiensk sångare mest känd för sången Time to say Goodbye.
5. Luciano Pavarotti, en av världens främsta tenorer. Gråter när jag hör Nessun Dorma...

Av dessa lever inte Bernstein eller Pavarotti längre.

Ingrid undrar om inte Andrea Bocelli ska bort eftersom han är den ende som inte ser. Bloggblad har kanske inte tittat särskilt noga eftersom hon tycker att EN är gråhårig. Jag tycker det är tre stycken :-). Veiken håller på att Bernstein ska bort eftersom han är den ende som röker. Som sagt, det finns många lösningar.

Min enkla lösning var mycket riktigt att Bernstein skulle bort men inte på grund av cigaretten utan därför att han mig veterligen inte var någon sångare som alla de andra är eller har varit.

Både Olgakatt och Ronny hade gissat på det. Hurra, hurra! Men jag tror inte att det var någon av kommentatorerna som visste vad alla herrarna hette?

7 kommentarer:

Ronny sa...

Det stämmer. Jag kunde bara identifiera tre av herrarna. Michael Bublé och Andrea Bocelli kände jag inte till. :)

Bloggblad sa...

Nej, jag skrev att en är INTE gråhårig. För Pavarottis färg ser väldigt oäkta och infärgad ut...så det är klart att han egentligen var gråhårig.

Musikanta sa...

Ronny:
Gå in och lyssna på MB! Han sjunger väldigt svängigt och dessutom rent! Gamla swinglåtar.
Ingrid

Musikanta sa...

Bloggblad: Haha, det är klart att du har rätt och att jag läste fel. Och jag undrar om inte MB färgar håret också? Han är inte SÅ ung längre.

Äventyret framtiden sa...

Jag missade hela tävlingen, synd nog, för jag känner igen alla herrarna :)

Musikanta sa...

Pettskarin:
Du får en extra stjärna!
Kram

Ingrid sa...

Jag kunde alla utom Charles Aznavour och det ställde till det lite, men din lösning är solklar.
Kram