måndag 19 juni 2017

1438 Gems weekly photochallenge - SOL

Det nya ordet denna vecka som har Sanna hittat på och som hon tycker att vi ska illustrera med bilder är SOL. Jag har letat lite i mitt bildarkiv och har hittat några bilder på solnedgångar, bland annat från dotterns svunna sommarparadis på norra Öland.


Utsikt från sommarhusets trädgård. Bilderna går att klicka större.)


Inzoomade vindsnurror. De syns knappt  i verkligheten. 


Nu har solen nästan gått ner. Utsikt från sommarhusets gäststuga där vi brukade bo, Kent och jag när vi var och hälsade på dottern med familj. 


Novemberhimmel i Mogata, vår lilla by.


På hemväg med båt från skärgårdskyrkan på Gretas Äng i Sankt Anna. Här kan man läsa om denna friluftsgudstjänst från förra året.

28 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Norra Öland och solnedgångar ger mig goda energier och vibbar.
Tjusiga bilder!
Kram, Gerd 💛

Gunnel sa...

Du har verkligen fått till magiska solbilder med träden. Sol i all ära men solnedgången är ändå vackrast. Kram

Äventyret framtiden sa...

Så vackert Ingrid! Solen när den är som allra vackrast finns på dina bilder! Härlig tolkning! <3

Violen sa...

Vackra bilder med solnedgångar! Det är märkligt att de ofta är olika från dag till dag även om man fotar på samma plats!
Ha en fin midsommarhelg!

Bevare mig väl sa...

Strålande vackert mjukt och så stiger den upp dagen därpå :-)
kram

Musikanta sa...

Gerd:
Javisst får man såna vibbar av vackra solnedgångar. Öland är nästan det vackraste jag vet annars...
Kram tillbaka

Musikanta sa...

Gunnel:
Ja, finns det något vackrare än färgrika solnedgångar? Men det gäller att vara snabb med kameran.
Kram tillbaka

Musikanta sa...

PettasKarin:
Tack för ännu en rar och positiv kommentar! den värmer.
Kram

Musikanta sa...

Violen:
Ja, de är aldrig desamma. Vackrast tycker jag nog de är är på de riktigt kalla vinterdagarna.
Önskar dig också en fin midsommarhelg!

Musikanta sa...

Tove:
Vilken tur!
Kram tillbaka

Byblixtra sa...

Vackert och stillsamt i solnedgång. Gillar trädet i de två översta bilderna...lite vindpinat men vackert.

Musikanta sa...

Byblixtra:
Tack för din vänliga kommentar. Jag tycker också bäst om de två översta bilderna - har så många glada och fina minnen från det sommarstället. Roligt att ha bilderna kvar när huset är sålt.
Ingrid

Anki sa...

Underbara bilder på soltemat! Fantastiskt ljus och dessa solnedgångar - så underbara!
Ha det gott!

Helén sa...

Så fina bilder med solen som tema! Solnedgångar är alltid underbart vackra och solen kan verkligen bjuda på ett skådespel.

Stare Ström sa...

Vackert med solnedgångar.

amo sin blogg sa...

Fantastisk flotte bilder som viser sola si
virkning på omgivelsane.

God midtsommar frå Anne-Mari

Musikanta sa...

Anki:
Tack Anki för rar kommentar - den värmer!
Kram

Musikanta sa...

Helen:
Tack för rar kommentar! Nej, den ena solnedgången är aldrig den andra lik.
Kram

Musikanta sa...

Stare Ström:
Ja, man upphör aldrig att njuta av dessa. Men man får vara snabb med kameran.
Ingrid

Musikanta sa...

amo sin blogg:
Tack för din rara kommentar som jag blev så glad över! Önskar dig också en härlig midsommar!
Kram från Ingrid

Ingrid sa...

Så fina bilder av solen i olika skeden. Den första är väldigt vacker!
Ha en skön midsommarvecka!
Kram, Ingrid

KajsaLisa sa...

Kul träd, kändes som en savannbild först, sen såg jag havet bakgrunden.

Musikanta sa...

Ingrid:
Håller med dig - det var en underbar kväll! Önskar dig också en skön och trevlig midsommar.
Kram från Ingrid

Musikanta sa...

KajsaLisa:
Kul kommentar - det har jag inte tänkt på. Men något större vatten lär väl inte finnas där :-).
Önskar dig en trevlig midsommar!
Kram

Susanne ❤️ sa...

Men vilka underbara bilder av SOL jag bara älskar värmen i dom och ljuset verkar vara speciellt även på Öland , vi firar vår semester på Fårö Gotland och där har man också ett annorlunda ljus riktigt wow fick jag här !!
Kram Sanna

Sara Pepparkaka sa...

Jag tycker själv mycket om att fotografera moln, så jag tycker om de tre sista bilderna, speciellt den allra sista!

Musikanta sa...

Gemsofmylife:
Tack för din uppmuntrande kommentar - den värmer! Vet att det är underbart vackert på Fårö.
Kram tillbaka

Musikanta sa...

Sara Pepparkaka:
Roligt att du gillade den sista bilden. Jag själv tycker också den är vackrast.
Kram