torsdag 1 april 2010

Skärtorsdag

Som en liten upptakt till påskfirandet kommer här några bilder av dagens påskgummor och dito gubbar. Jag konstaterar med visst vemod att jag inte känner igen barnen numera. De måste ha varit omkring två, tre år när jag gick i pension som lärare och slutade med barnkören, som jag hade då jag var kantor

De ställer i alla fall villigt och med stort allvar upp för förevigande – efter att jag fyllt deras kaffepettrar med för detta ändamål inhandlat godis.




Jag önskar alla mina bloggvänner och alla ni andra som brukar titta in och läsa här en riktigt GLAD PÅSK

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag hade för ovanlighetens skull köpt en påse godis - men för ovanlighetens skull kom det inte en enda påskgumma...

Grekland nu sa...

Vad roligt att traditionen med påskkärringar håller i sej!Önskar både dem och dej en riktigt glad och fin påskhelg!

Saltistjejen sa...

Å vad söta! jag saknar påskkärringar här.
Hoppas ni har en riktigt fin påsk!

Musikanta sa...

Bloggblad:
Detsamma hände mig vid Allhelgona. Ingen kom fastän jag hade laddat med godis. Men det kom till pass ett halvår senare...

Grekland nu:
God fortsättning på helgen önskar jag dig!
Kramar!!!

Saltistjejen:
Du får väl skapa en egen tradition over there och visa hur man blir påskkäring på ert dagis. Lill-Skruttan får väl bli modell förstås :-) Lagom till nästa år...
Många kramar!

Annika sa...

Nä, påskärringar funkar inte här...glöm det. Vi har ju halloweeen.
men ÅÅÅÅÅÅÅÅ vad fint att se påskärringar o påskgubbar sådär. Känner mig nostalgisk!!
Finfina!!
Kram!