fredag 1 april 2011

Vårvinterpromenad

För alla som möjligen ifrågasatte mitt tidigare inlägg vill jag nu visa hur det egentligen ser ute i min närmaste omgivning. Tyvärr kan jag inte visa upp någon bild på de små lammen som jag såg skymta mellan träden en bit hemifrån och som inte kan vara mer än några veckor gamla. Ett vårtecken så gott som något!

Däremot ingen tillstymmelse till tussilago eller några gröna grässtrån. Det stämmer nog med videkissarnas egen sång: "Än så är det långt till vår, innan rönn i blomma står."
(Alla bilder går att klicka större.)

Mitt favoritmotiv på promenaden

Det är fortfarande kallt på nätterna så snön ligger kvar på fältet

Om en månad ser det helt annorlunda ut här förhoppningsvis

Det börjar synas att det är ett dike bredvid vägen

Än så är det långt till vår, innan rönn i blomma står...

När träden slagit ut syns inte Mogata kyrka mellan träden

4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Det finns en viss tjusning i våren när den fortfarande är rätt så brunfärgad...varmfärgad..väntansfärgad...
En fin helg önskas dig Ingrid
Karin

Musikanta sa...

Karin:
Tack för din fina poetiska kommentar. Det är inte var dag man får en sådan! För mig är det en lycka att se hur färgerna förändrats av ljuset sedan i höstas.

Jag önskar dig också en skön helg, lite varmare än vad det är nu...
Kramar från Ingrid

Saltistjejen sa...

Härligt! Men visst längtar man efter grönskan nu? :-)
Hoppas ni får en fin helg!
Kram!

Musikanta sa...

Saltistjejen:
Visst längtar man efter våren och sommaren - men det brukar ju komma som vanligt. I år verkar det dock ta lite längre tid...
Ha en skön helg du också! Kramar!