torsdag 7 december 2017

1504 Veckans rubrik RIKEDOM

Det är Anki som har hittat på Veckans rubriker i december. De står listade till höger på bloggen. Där kan man även hitta andra som skriver om RIKEDOM

Min bloggvän Karin på Åland har skrivit ett så fint inlägg om temat så jag hänvisar till henne - det finns inte mycket mer att tillägga.

Men just idag känner jag vilken fantastisk rikedom det är att ha älskade barn och barnbarn. Min yngsta dotter - Mirren i bloggsammanhang - fyller nämligen 40 år idag. Och det går naturligtvis extra många tankar till henne just nu. Familjen har i dagarna flyttat flyttat från Mälarhöjden in till stan så det blev inget födelsedagskalas för släkten i år. Men jag träffar henne och barnbarnen snart ändå.

Här är några foton från det när hon var liten. Snart 4 år.



Bilderna går att klicka större.


Känningen har gått i arv till lilla Clarissa - yngsta barnbarnet som är 6 år, men jag tror att hon redan vuxit ur den. Tiden har gått obegripligt fort sedan Mirren föddes - jag önskar att jag för min egen del kunde stoppa den.

Här är Clarissa, 6 år, när hon spelar I wish you a merry Christmas på sin oboe. Jag tycker hon är ganska lik Mirren när hon var liten. Mirren har tapetserat Clarissas rum med hennes önsketapet. Den syns i bakgrunden.



Och här är Mirren  idag med sin Christian. Jag önskar henne all lycka för framtiden.


Födelsedagsmiddag på Mathias Dahlgren Rutabaga - en vegetarisk restaurang.

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Grattis till dig och din fina dotter. Visst är det en fantastisk rikedom att man har fått vara med om att få barn och fått se dem växa upp. Det är inte allom förunnat minsan!
Ha en fin andra adventshelg!
Kram, Ingrid

Musikanta sa...

Ingrid:
Det är nog min största rikedom i livet. Och att jag fortfarande han min livskamrat och bästa vän vid min sida. Något att vara tacksam och glad för. Har just varit på en grannes begravning och då tänker man extra på det.
Varm kram till dig och en önskan om en fin helg med dina nära och kära.

Karin sa...

Fint och så sant att barnen och barnbarnen är en stor rikedom!

Vad spännande att Mirren flyttat till stan – vilken förändring!

Paula i pörtet sa...

Visst är familjen vår sanna rikedom. Och de som saknar egen familj har förhoppningsvis goda vänner , husdjur eller andra levande varelser som berikar livet!

Musikanta sa...

Karin:
Tänkte ju lite extra på henne den dagen eftersom hon fyllde 40. De flyttar till en våning ett kvarter från skolan och tre från Odenplan. En klar förbättring. Och jag slipper att gå uppför en lååååång backe med min rullväska.
Kram från Ingrid som önskar dig en skön kommande vecka.

Musikanta sa...

Paula:
Ja, det får man verkligen hoppas. Att ha goda vänner är också en stor rikedom.
Ingrid