lördag 14 juni 2014

939 Nytt från Besökstoppsfronten.


Jag har aldrig sett strandkål i full blom förut, så det var en stor upplevelse. Öland, Södra Bruket.


Ungefär så här upplevde jag strandkålen när jag såg den första gången. Konstnären har ju en viss frihet, eller?

Så här ser det ut på Besökstoppen idag. Jag närmar mig fjälltopparna sakta men säkert. Det går att rösta igen, som jag skrev i förra inlägget. Man scrollar bara ner en bit så finns rutan på höger sida. Fast bara en gång per dygn. Får se om äldsta dottern Annas delning på Facebook har gjort någon nytta. (Man har inte roligare än man gör sig, haha.)

RÖSTA PÅ NÄSTA VECKANS BLOGG
Vilken ska bli nästa VECKANS BLOGG?
Har du någon favorit? Klicka på de nominerade bloggnamnen om du vill besöka dem.
Anorexiamamman
pinkbar
7
Brev från Servian
pinkbar
5
En blogg om fjälltoppar & inredning
pinkbar
16
Musikanta
pinkbar
13
Stickning och virkning
pinkbar
6

10 kommentarer:

Gunnel sa...

Ska bli kul att höra om din vecka på Öland. jag har varit inne och röstat på din blogg. Kram

Musikanta sa...

Gunnel:
Rart av dig att rösta - det är ju ett litet besvär i alla fall!
Ska samla ihop mig till några inlägg om veckan - men först måste jag redigera mina bilder och SOVRA! Svårt...
Kram tillbaka

Första året i Hjo sa...

Röstar nu från iphone och padda, datorn senare.

Musikanta sa...

Hans:
Toppen!
Ingrid som har kommit ikapp lite.

Klimakteriehäxan sa...

Öland är vackert. Har tyvärr inte varit där på länge.

Karin sa...

Oj, min kommentar försvann! Hoppas röstningen funkade.

Väl utnyttjad konstnärlig frihet!

Eleonora sa...

Jag blir nästan avundsjuk på att du får vara på Öland, som är så underbart. Förra sommaren var jag ju där med sonen + familj. I år blir det Österlen för mig tillsammans med dem.

Önskar dig och Kent en härlig midsommar. Sköt om er.

Kram från
Eleonora

Musikanta sa...

Klimakteriehäxan:
Jag älskar Öland, i synnerhet när det är som vackrast. Återkommer med ett nytt inlägg så småningom. Man blir alldeles lyrisk när man skådar den här åkern där vallmon växer mellan jordgubbsplantorna.
Ingrid

Musikanta sa...

Karin:
Tack för rar kommentar. Jag är själv rätt nöjd med blomkålen, de andra målningarna lämnar mycket övrigt att önska. Jag ska berätta varför i mitt nästa inlägg...
Röstningen fortgår varje dag. Vi ligger fortfarande sida vid sida, fjälltoppen och jag :-). Mycket spännande.
Ingrid

Musikanta sa...

Eleonora:
Österlen är ju också underbart. Jag skulle gärna komma dit och måla. Tycker om det öppna landskapet (som Ulf Lundell) i Skåne. Gillar inte djupa skogar.
Jag önskar dig en skön och fin midsommar också.

Stor kram tillbaka från Ingrid, som nog inte kommer till Stockholm förrän tidigast i augusti. Men då måste vi träffas och prata!