torsdag 19 juni 2014

946 Rutig tavla


Om jag nu ska följa upp svaren som jag gav på frågorna på Besökstoppen om vilken typ av bloggare jag är, måste jag ju publicera ett inlägg till idag. Ett av alternativen på frågan "Hur många gånger skriver du inlägg på bloggen per dag" var "Minst tre gånger" och det klickade jag förstås på. Inte helt ärligt kan ju medges...

Vilken bloggtyp är du?

Jag måste även denna gång erkänna att jag inte varit HELT ärlig. Men nästan i alla fall... Åtminstone senaste veckan :-).


  • Pow-wow! Du är en BLOGGSTJÄRNA
    Din blogg är din scen och strålkastaren är påslagen twentyfourseven. Syns man inte – så finns man inte menar du, och publicerar ditt tredje inlägg för dagen.

Eftersom jag inte har fler tavlor att visa från målarkursen på Ölands folkhögskola ( se tidigare inlägg här och här) kanske det duger med den rutiga tavlan i början på inlägget. Jag inspirerades av kyrkfönster till målningen och jag har målat några stycken likadana, fast i andra färger. Se tidigare inlägg .Min kursledare, konstnären Bo Wetteryd lärde mig att när man känner att man tröttnat på att måla för att man har kört fast på någon målning ska man måla något annat bara för skojs skull. Eller börja måla på en ny tavla. Den här målningen nedan faller in under kategorin för skojs skull.

Än är det inte försent att rösta på min blogg på Besökstoppen fick jag nyss veta av min bloggvän Hans i Hjo. Det är först i morgon röstningen stängs av. Så klicka på länken till höger på min blogg, logga in, scrolla ner en bit och klicka på Musikanta och sedan på RÖSTA.

HA EN SKÖN OCH FIN MIDSOMMAR, ALLA BLOGGVÄNNER OCH ANDRA LÄSARE AV MIN BLOGG önskar Ingrid/Musikanta.

6 kommentarer:

Första året i Hjo sa...

Fast nu är det för sent. Du blev två skulle jag tro. Inte illa, och grattis till alla nya som tittat och tittar in till dig!

Veiken sa...

Vilka underbara färger! Jag är en älskare av kyrkfönster både hemma och borta Verkligen snyggt! Kram och ha en fin midsommar!

Musikanta sa...

Hans:
Jag är jättenöjd med att bli tvåa - det är inte dåligt jobbat av en gammal dam i konkurrens med en ung skönhet som dessutom är fastighetsmäklare i Languedoc!
Ingrid

Musikanta sa...

Veiken:
O, så roligt att du gillar min tavla! Det gör inte den äkta maken däremot. Därför har jag inte lagt ut de här "kyrkmålningarna" tidigare.

Men nu tyckte jag att de passade som färgklick! Det är alltså sådana som jag målar när jag kört fast med andra...
Önskar dig en härlig midsommar också!
Kram från Ingrid

Unknown sa...

Vill önska dig en underbar midsommar! Hoppas att solen kommer att lysa på dig.

Varm kram

Musikanta sa...

Aila:
Jag har så roligt ändå så det gör inte så mycket om solen inte lyser på mig. Dessutom kan jag inte måla i min "ateljé" på eftermiddagen om det är fullt solsken!

Men jag önskar naturligtvis att solen skiner på barnbarnen och alla andra som är ute och dansar kring midsommarstången. Själv får jag inte träffa dem förrän i nästa vecka.

En skön och trevlig midsommar önskar jag dig också!
Varm kram tillbaka!