måndag 16 juni 2014

941 Kalles 50-årsfest

Kalle, sonen, firade en försenad 50-årsfest i lördags. Sjuttio gäster, kompisar och släktingar från när och fjärran, hade tackat ja till kalaset på Dagsbergsgården utanför Norrköping. Vädret var strålande och alla kunde samlas utanför huset kring ett välkomnande glas rosé eller cider. Kent har tagit de flesta bilderna som alla går att klicka större.


Välkomstdrink på berget utanför Dagsbergsgården.


Temat var rock - Kalle spelar i ett (hård)rockband - och både svärsonen Jörgen (i peruk) och äldsta dottern Anna hade anammat temat. Kalle och hans flickvän Ann-sofie längst till höger. 


Kent måste ju också vara med på bilden så därför kom inte Kalle med där han låg framför alla med en VM-fotboll, som han fått i present av yngsta svärsonen och dottern, Christian och Åsa. 


Kalle visar upp presenten från Anna och Jörgen.

Inne i den stora salen hade Ann-sofie med hjälp av Kalle och Ann-sofies föräldrar dukat upp ett rikligt buffébord. Stämningen var minst sagt hög redan från början och ljudnivån likaså. Kompisar från skoltiden, som Kalle inte hade sett på många år hade dykt upp och även vänner han inte haft kontakt med på flera år. Så det fanns mycket att prata om. Facebook är ovärderlig i sammanhanget...


Buffébordet. 


Alla fick plats även om det var trångt. Gossen i brun kavaj i bakgrunden heter David och är Bellas pojkvän. Han som pekar mitt på bilden är Christian, yngste svärsonen och mitt emot honom står Åsa. 


Yngsta dottern Åsa med sin svåger Jörgen.

När alla försett sig med något att äta och dricka var det dags för kvällens stora överraskning - en show med Mash Up som består av näst äldsta barnbarnet Bella, Linn och hennes melodifestivalsdansande bror Adam, som också visade sig vara en utmärkt sångare. Trion uppträder ofta på firmafester och liknande evenemang och är verkligen proffsiga och samsjungna. Koreografin, säkert iscensatt av Adam, fungerade också perfekt. Vi fick höra ett pärlband av bl.a. Elvislåtar och ABBA. Jag har ju inte hängt med så värst i popmusiken men uppenbarligen var publiken helt införstådda med repertoaren eftersom de sjöng med i de flesta låtarna.


Söta och duktiga barnbarnet Isabelle till vänster, Adam i mitten och Linn till höger.


Bella igen.


Trion i full aktion. Här i Go Johnny Go.




Mash Up sjunger och dansar Go Johnny Go. Jag har själv spelat in videosnutten så den blev som den blev...  (Vill man höra mer av gänget får man gå in på Youtube och söka på Mash Up Isabella Lindau.)

Kvällen avslutades med att Kalle med rockband spelade upp till dans, men då hade vi redan sagt adjö eftersom jag skulle upp tidigt för att åka ut i skärgården och spela på en friluftsgudstjänst.


Jag höll också ett mycket kort och oförberett tal som utmynnade i att jag puffade på min blogg som tävlar om Veckans Blogg Besökstoppen. Så här ser det ut just nu - men det är många dagar kvar att rösta tills på lördag. Men man får bara rösta en gång om dygnet. Det är inte bara äran som det gäller, blir bloggen utsedd till Veckans Blogg kanske man får nya läsare och nya, trevliga bloggvänner!


Kalle och jag.

Därför - rösta gärna varje dag på min blogg Musikanta. Till er som är nya läsare av bloggen Musikanta går det till så att man klickar på länken Besökstoppen (länk ovan) och scrollar ner en bit. Då kommer rutan nedan upp. Så klickar man då förhoppningsvispå  Musikanta och sedan på rösta under rutan. Det är väldigt spännande eftersom vi är två bloggare som ligger väldigt jämnt...OBS! Det går alltså inte att klicka direkt på rutan här nere.

Vilken ska bli nästa VECKANS BLOGG?
Har du någon favorit? Klicka på de nominerade bloggnamnen om du vill besöka dem.
Anorexiamamman
pinkbar
20
Brev från Servian
pinkbar
36
En blogg om fjälltoppar & inredning
pinkbar
43
Musikanta
pinkbar
44
Stickning och virkning
pinkbar
8

8 kommentarer:

Första året i Hjo sa...

Vilken trevlig 50-årsfest. Har just röstat, förtvivlat spännande - ni ligger lika.

Annika sa...

Vad trevligt med 50-årsfest!!
Jag är bara ett par år yngre än din son!
OCH vilken KUL fest!! ÅÅÅ, så ska det vara.
YAY, Mash Up!! Bra drag!!

Klart jag ska rösta på DIG!!!!

Kramar!!!

Musikanta sa...

Hans:
Jag det var klackarna i taket så att säga. Trött var jag på morgonen när jag skulle upp kl.7 för att spela på en friluftsgudstjänst som jag ska skriva om i nästa inlägg.

Bra att du röstar på mig - alla röster är guld värda i det här jämna loppet. Får se om det blir någon slutspurt?
Ingrid

Musikanta sa...

Annika:
Kunde man rösta på dig varje dag också som här? Jag tror bara att jag röstade en enda gång.

Du och Kalle skulle nog ha kul tillsammans om ni träffades. Han är en väldigt glad kille och gillar musik väldigt mycket.

Tack för att du röstar på mig - det är ju väldigt spännande.
Många kramar tillbaka från Ingrid

Eleonora sa...

Snygg son som verkligen inte ser ut som 50. Snygg mamma som alltid ser ung och söt ut. Och glada kompisar och toppenmusik! Ojojoj vilket kalas.

Kram från
Eleonora

Karin sa...

Vad härligt med så mycket musik i er familj! Och så mångsidigt – från rockfest till friluftsgudstjänstmusik!
Jag röstar och röstar… Heja dig!

Musikanta sa...

Eleonora:
Ja det var en riktig fest! Det bjöds både på vin och öl, men ingen verkade vara särskilt påverkad, åtminstone inte när vi gick. Men stämning blev naturligtvis väldig hög när man äter och dricker så gott och dessutom bjuds på en härlig show! Sjuttio glada personer i sin bästa ålder hörs...
Visst är han söt, Kalle!
Kram tillbaka

Musikanta sa...

Karin:
Ja, här finns alla sorters musik i den stora familjen. Nu har den utökats med klassisk gitarr och tvärflöjt också, haha. Men hårdrocken får Kalle ha för sig själv.

En annan blogg från La douce France har dykt upp som ligger i täten nu. Det är olidligt spännande som det brukar heta. Det var ju mest på skoj först, men nu har det blivit en riktig fajt.

Ingrid som tackar så hjärtligt för allt stöd!