onsdag 13 januari 2010

Rimfrost

Gick ut på promenad med kameran för att det var så vackert ute idag. När jag kom hem hörde jag att alla pendeltåg var inställda på grund av rimfrost och isbildning på ledningarna. Tänkte på alla stackars människor som skulle till jobbet när ingenting fungerade och det var kallt dessutom. De insatta bussarna skulle inte följa någon tidtabell heller utan de skulle köra i skytteltrafik så att folk fick stå och vänta tills någon buss kom.

När jag sen satte på radion fick jag höra om den förödande jordbävningen i Haiti. Bilderna på TV var fruktansvärda – över hundratusen döda, trodde man. Och då tänkte jag på hur skyddade från naturkatastrofer vi är här uppe i Norden! Och så gnäller vi för att inte snöröjningen fungerar, tågen blir inställda eller för att inte bilen startar på morgonen.

Här kommer i alla fall några bilder från promenaden.







6 kommentarer:

Grekland nu sa...

Så vackert! Har sett många otroligt vackra bilder från denna kanonvinter i Sverige och trots att jag inte är så förtjust i snö så är jag ändå lite avundsjuk på er däruppe! Fast besvärligt kan det ju vara med kyla och snö - även om det ju, som du säger, finns sånt som är mycket mycket värre...

Musikanta sa...

Grekland nu:
Visst är det vackert, men det kunde ju vara något lite varmare bara. Det är verkligen en utmaning att ge sig ut och promenera. Jag skulle förstås tagit fram skidorna i stället!
Varm kram/M

Eleonora sa...

Underbara bilder!

Musikanta sa...

Eleonora:
Tack för snälla ord! De värmer i kylan.
Kramar!

Elisabeth sa...

Vilka otroligt vackra, och talande vinterbilder... och bild nummer två liknar en örn som lyfte sina vingar, men frosten frös den fast. Du har verkligen fångat frosten i flykten, kan man säga!

"Gnällbälten" brukar jag och Carolina kalla oss själva när vi gnäller på om småsaker... för visst är det väl småsaker när man jämför. Precis som du gör nu...

Varm kram... och tack för din omtanke av bärande ord. Tack snälla...

Musikanta sa...

Elisabeth:
Det är alltid roligt när du tittar in med dina underfundiga kommentarer! Inte såg jag någon örn inte, men visst ser jag den nu när du påpekar det.
Varma kramar/M