måndag 7 maj 2012

Oväntat besök

Helt oplanerat fick vi besök av svärsonen Jörgen, barnbarnet Johan, svärdottern Mari och sonen Kalle på söndagseftermiddagen. Johan var nämligen på ett tennisläger vid Himmelstalund med sin pappa Jörgen som medföljande funktionär. Himmelstalund är ett stort grönområde i Norrköping i närheten av Motala Ström.

När de hade en paus i tennistränandet passade Jörgen på att ta bilen hit till Mogata. Det blev en glad överraskning – helt oväntat. Visserligen var det inte så längesen vi sågs, senast på Johans konfirmation, men tiden går fort.

Johan och Jörgen mumsar prinsesstårta. (MM tog alla bilderna i inlägget. De går att klicka större.)
Mari hade ringt på förmiddagen och sagt att hon och Kalle skulle ta en tur på nya motorcykeln till Mogata. När Kalle skrev på Facebook att han inhandlat en MC trodde jag först att han skämtade. Men det visade sig vara sant – femtioårskris, trodde Mari. Han fyller visserligen inte femtio år förrän 2014 men i alla fall…

Kalle i lyssnarpose.


Min underbara svärdotter Mari tillika Kents favoritmodell.

Som väl var hade jag liten prinsesstårta i frysen och dito hemgjorda muffins att bjuda på till kaffet. Efter att ha beundrat motorcykeln gav sig Jörgen och Johan iväg. Mari och Kalle stannade ännu en liten stund innan de äntrade nyförvärvet och susade iväg hem.


Mari väntar på skjuts




Hej då!
Söndagskvällen avslutades med att vi besökte Börrums gamla vackra kyrka där Eva predikade och min gamla kör, Sankt Annakören sjöng vackert. Trevlig stund vid kaffebordet framme i koret efter gudstjänsten.

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Kul med oväntade besök om man har lite Gevalia och nåt bakat i frysen... (Om nån kommer hit oplanerat blir det knäckebröd!)

Eleonora sa...

Tänk vad trevligt det kan bli med oväntat besök. Vilka tuffingar som rattar en MC.

Känner igen bordstabletterna, som vi var och kollade in på Svenskt Tenn. Det blev ju fint.

Kram från
Eleonora

Musikanta sa...

Bloggblad:
Jag ville inte tala om hur länge den lilla tårtan stått i frysen, men den smakade alldeles utmärkt ändå och alla har tydligen överlevt...

Musikanta sa...

Eleonora:
Vet du, de här bordstabletterna som priset bara var hälften av jämfört med de andra underläggen (som inte fanns kvar) håller sig mycket bättre. Blir inte alls slitna på samma sätt.

Det är väl så med MC-entusiaster att de blir äldre och äldre...
Mari visste ingenting om så man kan inte skylla på henne i alla fall.
Varm kram från Ingrid.

Äventyret framtiden sa...

Alltid roligt, eller åtminstone alltid roligt, med spontanbesök.
Vi har nästan likadana lampor ser jag.

Ha det gott-kram!
Karin

Musikanta sa...

Pettaskarin:
Jag älskar sådana här "tiffanylampor" inte äkta, men ändå! Har två till små som hänger som pendanger i mitt stora vardagsrumsfönster och plafond i sovrummet.
Tack för ha-det-gottkramen. Just nu behöver jag mycket av sådant...
Kramar från Ingrid