måndag 24 augusti 2020

1779 Augustiquiz 2020

Så här i coronatider, när man nästan jämt måste hålla sig hemma och inte kan träffa varken barn eller barnbarn eller andra hellerför den delen, får man se till att roa sig så gott man kan. Så nu har jag snott ihop ett litet quiz med några av våra mest älskade sångerskor i populärgenren. 

Det gäller bara att para ihop rätt bild med rätt bokstav. Om ingen kommer på lösningen får ni den om ett par dar. (Tyvärr vet jag inte hur man gör för att få bilderna bredvid varandra. Det gick ganska bra att dra med den gamla bloggervarianten men här fixar jag det inte.. Någon som vet?)


SÅNGERSKOR.








BILDER









Här kommer den rätta lösningen från Ingrid på Gotland:

  1. Monica Zetterlund                                    F. Sakta vi går genom stan.
  2. Alice Babs                                                E. Swing it magistern.
  3. Lill-Babs                                                  G. En tuff brud i lyxförpackning.
  4. Lill Lindfors                                             H. En man i byrån.
  5. Sanna Nielsen                                           B. Till en fågel
  6. Lena Philipson                                          C. Dans i neon
  7. Carola Häggkvist                                      A. Fångad av en stormvind
  8. Siw Malmqvist                                          D. Tunna skivor

7 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Oj, svårt! Jag kan alla utom två (B och C). /Kerstin

Ingrid sa...

Då provar jag:
1-F, 2-E, 3-G, 4-H, 5-B, 6-C, 7-A, 8-D
Tack för en trevlig quizstund.
Ha en fin dag!
Kram, Ingrid

Musikanta sa...

Kerstin:
Du får kika på Ingrids lösning härnere. Jag ska uppdatera med vilka låtar som jag illustrerade.
Kram från Ingrid

Musikanta sa...

Ingrid:
GRATTIS! Helt rätt. jag ska uppdatera inlägget med lösningen. Kul att du tog dig tid.
Kram tillbaka från Ingrid

Ingrid sa...

Åh så roligt!
Kram

Karin sa...

Kul och klurig quiz! Jag började lösa den, men så upptäckte jag att jag var lite sent ute och att lösningen fanns där. Nummer 5 och nummer 6 hade jag nog inte klarat!

Lena i Wales sa...

Försökte själv innan jag tittade på lösningen.
5, 6 och 7 gick jag bet på.
Detta visar troligen också min ålder,hi,hi!
Tack för kul quiz!