söndag 22 juli 2018

1584 Gems Weekly Photo Challenge v 30 - Önskar

Det är SannaGems Weekly Photo Challenge som hittar på ett ord varje vecka för oss att skriva om och visa en eller flera bilder på som illustration. Vecka 30 är ordet ÖNSKAR. Fler som har önskningar hittar man på hemsidan.

Det som jag just önskar mig mest - förutom naturligtvis fred i världen, hälsa, att barn och barnbarn ska må bra, att det ska sluta brinna i skogarna etc. etc. är REGN. Och att det blir lite svalare utomhus. Värmepumparna gör att vi åtminstone har AC inomhus. Undrar hur vilda djur klarar sig utan vatten.


I gräsmattan är det bara tistlarna som växer. Blommorna har överlevt eftersom vi vattnar dem med kanna varje dag sedan två månader tillbaka. (Bilden går att klicka större.)



15 kommentarer:

BP sa...

Håller med dig! Regn behövs just nu, men det lär inte komma den närmaste veckan heller. Jag älskar värmen och solen som jag annars betala dyra pengar för att åka till, men vi är liksom inte vana vid detta extremväder. Hur klarar sig Sydeuropa, och andra länder/kontinenter frågar jag mig... Å när vintern med snön kommer klagar vi om den. Såklart;-)

"LillaSyster" sa...

De flesta önskar regn nu, det värsta är väl att även om det kommer regn så är det försent för att rädda skördar. Tuff sommar det här för så väl djur, bönder och "vanligt folk" - tja du fattar vad jag menar! Ha en bra måndag.

Musikanta sa...

BP:
Jag mår inte bra när det är för varmt - det ska vara lagom, vilket för mig innebär 15 - 20 grader högst. Jag mår utmärkt på hösten och vintern så jag brukar inte klaga. :-). Folk i Sydeuropa är väl vana vid att allting är förbränt på sommaren så de bryr väl sig inte.
Ingrid

Musikanta sa...

"LillaSyster":
Ja, jag skulle inte vilja vara bonde idag. Måste vara oerhört sorgligt att se skörden slå fel och inte ha nog med foder till sina djur.
Önskar dig en skön vecka.
Ingrid

Helén sa...

Det har verkligen varit en tuff sommar och vi behöver mycket regn för att få ordning på vattenläget i vårt land. Jag tror alla vill ha regn just nu.

Klimakteriehäxan sa...

Alla önskar regn!

Musikanta sa...

Helén:
Det tror jag också.
Ingrid

Musikanta sa...

Aina:
Ja, för en gångs skull en sommar. Jag har aldrig haft något emot att det regnar på sommaren eftersom jag då fått en ursäkt att inte vara utomhus. Nu är det för varmt ändå under dagen att vistas där.
Ingrid

byblixtra sa...

Jo, man får vattna blommorna man har i krukor för att de ska överleva. Men gräsmattan den får klara sig utan vatten. Jag sätter ut grunt vatten i trädgården så att fåglarna ska ha något att bada i. Vi bor vid en å, så det finns vatten för djuren i närområdet. Dessvärre är det lågt vattenstånd i ån, som i våras var överfull med vatten, tänk så det kan variera bara på några månader.

Ditte sa...

Visst vore det fint med regn och här i STockholm kanske det kommmer til helgen i mindre skala. Jag tycker också att värmen är kämpig och illa med allt hettan för med sig på olika sätt.

Vilt og vakkert sa...

Heisann, vi er inne på samme ønsker, er nok ikke alene om det... håper ønsket ditt går i oppfyllelse ;:OD)

amo sin blogg sa...

I skrivende stund regnar det kraftig her,
det gjer godt for mark og eng, og lufta blir friskare.
Fint tolka.

Violen sa...

Vi är många som önskar regn nu i dagarna. Det är förfärligt torrt i markerna, det brunbrända gräset knastrar under skorna. Både jag och växterna har det kämpigt i värmen.
Ha det så gott det går!

Paula sa...

Det börjar likna katastroffilm tycker jag när man ser bränder, torra gräsmattor, ständig sol utan moln, vill vi ha en sådan värld. Jag längtar lika mycket som alla andra efter både regn och svalare temperaturer.

Sara Pepparkaka sa...

Till och med av sol och värme kan det bli för mycket.