söndag 26 augusti 2018

1594 Gems Weekly Photo Challenge vecka 35 - ANVÄNDBAR

Det är SannaGems Weekly Photo Challenge som hittar på ett ord varje vecka för oss att skriva om och visa en eller flera bilder på som illustration. Vecka 35 är ordet ANVÄNDBAR. Fler som antagit utmaningen hittar man på hemsidan.




Den här rullvagnen använder jag till mina aktuella noter. (Bilderna går att klicka större.)

Jag är tacksam över den dag för några år sen då jag inköpte min första Råskog på IKEA - denna oerhört användbara rullvagn som man kan se mer av här. Jag har numera fem stycken i min ägo, som jag har stor nytta av och som jag använder dagligen.


Den här rullvagnen står bredvid mig i mitt arbetsrum där jag lämpar av diverse uppladdningssladdar och hörlurar förutom annat som jag behöver för tillfället. 

Jag vet inte hur jag skulle klarat av att tömma min "ateljé" som är ett kombinerat orgel- och gästrum varje gång det kom nattgäster om jag inte hade haft mina rullvagnar. Just nu funderar jag över om jag skulle behöva en till - jag såg att det hade kommit en ny vacker blå vagn när jag kikade in på IKEA:s Råskogssida.


Mirren med de tre barnbarnen har just varit på besök. Därför fattas övriga ateljéattiraljer som staffli och färgaskar. Jag har en stor plastask för varje färg som jag brukar ställa på bordet framför vagnarna. Kanske det vore bra att ha dem i en Råskog istället? En blå...

34 kommentarer:

Ingrid sa...

Här fanns det många bra och användbara saker.
Hoppas att du haft en fin helg!
Kram, Ingrid

Musikanta sa...

Ingrid:
Jag har haft en väldigt trevlig helg eftersom jag har haft besök av Mirren och de tre yngsta barnbarnen.
Kram tillbaka från Ingrid

Ditte sa...

Tack för tipset! Verkligen användbar!Skulle nog behöva åtminstone en av dessa rullvagnar. Rolig och praktisk tolkning av veckans temaord.
Kram!

"LillaSyster" sa...

En sån ska jag köpa ....eller två till maken då han fyller år. Tack för tipset. Verkar ju helt perfekt till alla kablar och sladdar och dessutom verkar den ju gå under skrivbordet. Ha en bra vecka

Anna/notonmusic sa...

Men så helt perfekt Ingrid! Jag har en liknande som står på vinden, den får åka fram igen efter det här inlägget!

Helén sa...

Jag älskar också Råskog och min är också full av pysselprylar, färger. De är verkligen användbara. Jag skulle nog behöva en ny, måste kolla in den nya blå :-).

Eleonora sa...

Praktisk o bra rullvagn. Har ej sett den tidigare på Ikea

amo sin blogg sa...

Kjempesmart !!
Flott tolkning.

Musikanta sa...

Ditte:
Du kommer inte att ångra dig om du köper en sådan. :-)
Kram tillbaka från Ingrid

Musikanta sa...

"LillaSyster":
Nej, den går inte in under skrivbordet. Men behöver man något där är det ju lätt som en plätt att rulla undan den.
Ingrid som också önskar dig en bra vecka.

Musikanta sa...

Anna:
Ja, jag är mycket förtjust i mina rullvagnar som du förstår. Nu senast rullade jag in mina tre målarvagnar tvärs över hela huset när det skulle komma nattgäster. De rymmer väldigt mycket också.
Ingrid

Musikanta sa...

Helén Th:
Kul att det är någon mer än jag som älskar denna rullvagn. Den blå ser läcker ut - jag måste komma på något som jag behöver den till.
Ingrid

Musikanta sa...

Eleonora:
Man behöver nog hjälp med att sätta ihop den - någon som bara håller i när någon annan skruvar. Annars är den lätt att sätta ihop. Jag köpte nog min första för tre år sen - jag tror jag har skrivit inlägg om den tidigare på bloggen :-).
Kram från Ingrid

Musikanta sa...

amo sin blog:
Det är den verkligen, den här rullvagnen.
Ingrid

Klimakteriehäxan sa...

Har aldrig lagt märke till Råskog på IkeA men det ser ju väldans praktiskt ut!

Margareta sa...

Den där vagnen har du hittat många bra användningsområden för och har insett att IKEA har mycket användningsbart som jag inte visste att jag behövde förrän jag går in där, påhittiga designers för mycket som är användbart.

Musikanta sa...

Aina:
Du får kika på den nästa gång du kommer till IKEA. Den är inte särskilt dyr heller.
Ingrid

Musikanta sa...

Margareta:
Vet inte att jag sett dig här förut - i vilket fall är du hjärtligt välkommen. Haha, det brukar vara så att man inte visste om att man behövde något förrän man är på IKEA. När det gäller den här rullvagnen är jag tacksam över att jag hittade den. Allt som rullar är bra när man städar. Jag (maken) har t.ex. satt hjul på diverse hurtsar och byråer för att det ska gå smidigt att städa bakom.
Ingrid

Violen sa...

Härligt när man hittar någonting som är riktigt användbart och efterlängtat! Förstår att du är nöjd eftersom du har köpt fler rullvagnar! Smart sätt att sortera upp sina "prylar".
Ha det gott!

Ama de casa sa...

Sååå användbart! Snygg tolkning :-D

byblixtra sa...

Hahaha! Du har fastnat för rullvagnarna och det är lätt att göra det. Jag har en svart och skulle kunna tänka mig ha en till. ;-)

Musikanta sa...

Violen:
Sen är de lätta att rulla undan också...
Ha det gott själv!
Ingrid

Musikanta sa...

Ama de casa:
Tack! Jag använder någon av mina rullvagnar dagligen i alla fall. Ibland allihopa.
Ingrid

Musikanta sa...

byblixtra:
Jag kan tänka mig en blå...
Ingrid

BP sa...

Här har jag uppenbarligen missat nåt. Rejält alltså. Kan bero på att jag inte besökt IKEA på år och dag. Men visst är dina rullvagnar otroligt användbara i olika sammanhang. De påminner mig en aning om liknade rullvagnar som man använder på sjukhus. Å där är de ju också användbara;-)

Musikanta sa...

BP:
De är inte mer än högst tre-fyra år gamla på IKEA tror jag. Men så fort jag fick se en sådan blev jag förtjust. Kanske inte passar in i en Hemnet-lägenhet som ska säljas, men de går ju att rulla undan om man ska ha kalas t.ex. :-) Jag älskar dem.
Ingrid

Stare Ström sa...

Det var en användbar möbel!

Musikanta sa...

Stare Ström:
Visst! Kul att du tittade in.:-)
Ingrid

Anki sa...

Verkligen användbara vagnar som verkar fungera till det mesta. Måste nog ta mig en tur till IKEA och titta :) Tack för tipset!
Kram

Musikanta sa...

Anki:
Vagnen är bra till det mesta. Dessutom är den inte särskilt dyr. Lätt att sätta ihop om man är två.
Kram tillbaka från Ingrid

Paula sa...

Oh, såna användbara vagnar har jag aldrig sett, mycket smart! Men sen måste man ju placera och förvara även dem någonstans, attans, där kom problemet, fullt i förrådet. Bor man på knappa 50 kvadrat har man inte så mycket svängrum. Men jättebra inlägg, och tips!

Musikanta sa...

Paula:
Jag har samtliga vagnar inne i huset och använder dem dagligen. Men jag bor ju ganska stort och kan rulla undan dem i något rum som jag inte använder så ofta om det skulle behövas. De är kanske inte det vackraste man sett i heminredningsväg heller, men den praktiska nyttan överväger för mig.
Ingrid

Vilt og vakkert sa...

Heisann, praktisk og greit, fine er de også... få tak i en blå! Ha gode sensommerdager ;:OD)

Musikanta sa...

Vilt og vakkert:
De kanske inte skulle platsa i någon tidning för heminredning, men jag är väldigt förtjust i dem - som du kanske förstår - eftersom de är så praktiska.
Ingrid som önskar dig en skön helg.