fredag 22 februari 2019

1648 Gems weekly Photo Challenge vecka 8 2019 - ASK

Det är SannaGems Weekly Photo Challenge som hittar på ett ord varje vecka för oss att skriva om och visa en eller flera bilder på som illustration. Vecka 8 2019 är ordet ASK.  Fler som antagit utmaningen hittar man på hemsidan.

Plastaskar i olika storlek och modell är jag mycket förtjust i. Jag har svårt att låta bli att köpa sådana när jag ser några som jag tycker ser extra fina ut. Men just nu finns det ingen plats för fler. De här små Mozartaskarna behöver inte stå på plastaskhyllorna och trängs - dem har jag framme. 


Den lilla hjärtformade asken fick jag av en väninna för många år sen. Kommer faktiskt inte ihåg om det var några Mozartkugeln i den. I alla fall tänker jag på henne varje gång jag tar fram den - och det är ganska ofta. Som synes nedan är den användbar till annat än godis.



27 kommentarer:

Beppan sa...

Fina - och användbara till mycket smått och gott :-)

BP sa...

Det jag gillar om man samlar på askar som du gör är att man återanvänder dom till annat efter det ursprungliga innehållet har ätits upp. Den fina hjärtformade asken är ju idealisk för sytillbehör. Ett perfekt bidrag till temat:-)

Geddfish ♥ sa...

Jättefina askar! Jag gillar också askar men har börjat göra mig av med de flesta. Kan inte spara på allt.
Jättefint bidrag av dig till temat.
Kram!

Barwitzki sa...

Fantastisk... jeg liker boxer/askar også. Mange muligheter for bruk.
Nydelig dine Mozart-askar.
Hilsen til deg.
God kveld Viola

Lillian "sognafaret" sa...

Tror vi alle har en liten eske til småting som egentlig ikke passer andre steder, men kan ikke kastes.

Musikanta sa...

Beppan:
Absolut :-)
Ingrid

Musikanta sa...

BP:
Ja den är perfekt för ändamålet :-).
INgrid

Musikanta sa...

Gerd:
Gulle dej!
Kram från Ingrid

Musikanta sa...

Viola:

Välkommen till min blogg - tror inte jag har sett dig här tidigare? Roligt att du tittade in. Ja, Mozartaskarna är fina - den största är ett minne från en tur till Salzburg för väldigt länge sen.
Ingrid

Musikanta sa...

Lillian:
Haha. Ja, jag har väldigt många fina askar som jag inte nänns kasta.
Ingrid

Stare Ström sa...

Trevligt när asker är förknippade med goda minnen.

svar: Boken är gammal och säkert utgången för länge sedan men väldigt rolig att läsa.

Helén sa...

Jättefina askar! Jag har också en liten ask till mina knappnålar, tror det var halstabletter i den från början.

Anki sa...

Underbara askar Ingrid! Härligt med en ask som framkallar tankar om den du en gång fick den av! Ett fint inlägg på temat!
Kram

Musikanta sa...

Stare Ström:
Finns säkert att låna på biblioteket någonstans :-).
Ingrid

Musikanta sa...

Helén:
Ja, askar för halstabletter är perfekta för knappnålar. Hade en sådan innan jag fick den här asken.
Ingrid

Musikanta sa...

Anki:
Tack för rar kommentar!
Kram från Ingrid

Birgitta Malmstedt sa...

Fina små askar. Jag älskar Mozartkugeln, men de är svåra att få tag i här i Sverige. Jag älskar Mozart också för den delen.
Hälsningar
Birgitta

Violen sa...

Fina askar med samma dekor men olika med form! Det är inte ofta jag blir bjuden på Mozartkugeln men de är riktigt goda. Kul att du har använder asken med hjärtform!
Ha det gott!

Paula sa...

Visst är det praktiskt med askar i olika storlek för diverse förvaring! Mozart motivet passar ju Musikanta som hand i handske!

amo sin blogg sa...

Nydelege øskjer.
Smart å ha slike til "ting og tang#

byblixtra sa...

Fina askar att samla småprylar i.

Musikanta sa...

Birgitta;
Ja, Mozart hör också till en av mina favoritkompositörer. Visste inte att de var ovanliga här i Sverige. Då ska jag vara rädd om dem.
Ingrid

Musikanta sa...

Violen:
Ja, den är perfekt till mina knappnålar :-). Önskar att jag hade haft några Mozartkugeln nu. Men jag får väl ta mig en smörgås istället...
Ingrid

Musikanta sa...

Paula:
Haha. Jag spelar faktiskt några pianosonater av Mozart just nu.
Ingrid

Musikanta sa...

amo sin blog:
Bara det inte blir för många. Men just de här är väldigt söta, tycker jag.
Ingrid

Musikanta sa...

byblixtra:
Svårt att slänga askar som är fina, men man kan ju inte spara på alla. Just de här två är jag glad att jag har kvar.
Ingrid

Vilt og vakkert sa...

Heisann, kjempesmart å samle på små bokser og ha ting og tang i. Alltid noe som trenger "kongelig" oppbevaring!