söndag 24 februari 2019

1650 - Gems Weekly Photo Challenge vecka 9 - VIS

Det är SannaGems Weekly Photo Challenge som hittar på ett ord varje vecka för oss att skriva om och visa en eller flera bilder på som illustration. Vecka 9 2019 är ordet VIS.  Fler som antagit utmaningen hittar man på hemsidan.

Sara har gett oss två ord med den engelska betydelsen av VIS - way  och wise. Way som "på mitt vis = på mitt sätt" är den betydelse som jag väljer. Och då tänker jag omedelbart på the one and only Frank Sinatra med hans underbara tolkning av My Way. Så det får bli mitt bidrag till utmaningen den här veckan. Håll till godo!





35 kommentarer:

Anneli - A'la Foto sa...

Det är en klockren tolkning men är det inte en fotoutmaning? Eller kanske har jag misstolkat det! :)

Helén sa...

Det är klart man tänker på Frank Sinatra när man tänker på "på mitt vis"

Gunnel sa...

En artist som alltid kommer att höras. Kram

Musikanta sa...

Anneli - A'la Foto:
Enligt Sanna får vi tolka temat hur vi vill och jag tänkte mest på ordet. Men håller med dig om att det egentligen inte är en fotoutmaning. Ej heller har hon skrivit att det måste vara egentagna bilder som i vissa andra fotoutmaningar. Men det är kanske dags för lite skärptare regler? Vad säger Sanna? Skickade in en egen videosnutt för något år sen när ordet var "hopp" och eftersom det inte var någon som anmärkte på det tänkte jag att det gick bra med en från nätet också den här gången också. Och bilden på Frank Sinatra är ju snygg...
Ingrid

Musikanta sa...

Helén:
Den låten är redan klassisk.
Ingrid

Musikanta sa...

Gunnel:
Jag är ledsen att jag inte åkte till Finspång och hörde honom uppträda där när jag var tonåring. Tror att jag hade chansen men inte tog den. Det var i Folkets Park i början av 50-talet och det kom väl ett femtiotal lyssnare.
Ingrid

Beppan sa...

Elegant tolkning av temat!
Du gjorde med knorr - det på ditt vis.... :-)

Violen sa...

Toppen! Vem gillar inte Frank Sinatra och hans tolkning av My way!

Musikanta sa...

Beppan:
En väldigt fri tolkning av temat - jag håller med Annelie ovan. Men tack för din uppskattande kommentar!
Ingrid

Musikanta sa...

Violen:
Som sagt, en väldigt fri tolkning av temat. Men jag kunde inte låta bli :-).
Ingrid

Klimakteriehäxan sa...

Fyndigt, tycker jag.

Musikanta sa...

Aina:
Glad att du uppskattade inlägget även om det kanske var lite långt från en fotoutmaning. Ska hålla mig till det upplogade spåret nästa gång...
Ingrid

BP sa...

Höll på att skriva exakt det Helén skrev:-) Tycker du har gjort en kreativ och mycket bra tolkning av temat. Hade faktiskt aldrig kommit på din idé. Bra jobbat:-)

Vilt og vakkert sa...

Heisann, sannelig gjorde du det "your way", glimrende!

Musikanta sa...

BP:
Tack frö din rara och uppskattande kommentar som gjorde mig väldigt glad! :-)
Ingrid

Musikanta sa...

Vilt og vakkert:
Tack snälla för din rara kommentar! :-)
Ingrid

Geddfish ♥ sa...

Mycket fiffigt! Bra tolkning där! Jag körde på engelskan också, faktiskt, för jag hittade inget på svenska. Det var en svår omgång detta.
Kram!

Lena i Wales sa...

Frank Sinatra och my way hör verkligen ihop.

Musikanta sa...

Gerd:
Jag ska genast kika in hos dig. Hade ingen aning om vad jag skulle göra med temat innan jag såg att Sanna hade skrivit "way" på hjärtat. Då var det enkelt...
Kram tillbaka från Ingrid

amo sin blogg sa...

Så flott tolkning,
No høyre egs stemma og sangen til Frank Sinatra i hodet :)

Mias Mix sa...

Egen bild eller inte, spelar ingen roll, helt lysande tolkning!

Musikanta sa...

amo sin blog:
Haha, jag hör den också i huvudet av och till. Den sången är ju för evigt förknippad med Frank Sinatra.
Ingrid

Musikanta sa...

Nias Mix:
Tack för din rara kommentar - den värmer. Jag tänkte faktiskt mest på innehållet och kunde inte låta bli eftersom jag är väldigt förtjust i Frank Sinatra.
Ingrid

Paula sa...

Där kom en gammal goding, det var längesen jag hörde den! Annars skriver jag gärna under just den devisen, I did it my Way....Tack för musiken!

Musikanta sa...

Paula:
Jag gör också på mitt eget lilla vis, som vi har fått lov av Sanna att göra :-). Jag tycker att i dessa Omelodifestivalstider kan det vara roligt att lyssna till sånger som verkligen fäster sig både i hjärna och hjärta.
Ingrid

Margareta sa...

Jag har inte kollat några regler men tycker du har fått till det bra.

Musikanta sa...

Margareta:
Enligt vad jag har förstått av Sanna får vi tolka ordet precis som vi har lust. Eller på vårt eget sätt. Hon har inte gått ut med några regler vare sig det gäller foton eller hur man tolkar ordet på svenska så det är mycket därför jag är med på den här utmaningen. Att man får ta ut svängarna lite. Tack för rar kommentar!
Ingrid

Stare Ström sa...

Det var ett bra val att illustrera temat!

Musikanta sa...

Stare Ström:
Tack! :-)Ingrid

Jessica sa...

Sicken snygg tolkning, tyckte det var svårt denna vecka...

"LillaSyster" sa...

Ja, det är bäst att göra på sitt egna vis!
Fyndigt =) Ha en härlig lördag

Musikanta sa...

Jessica:
Jag valde att gå utanför boxen den här veckan eftersom jag inte hade någon aning om hur jag skulle tackla den här utmaningen. Tack för rar kommentar!
Ingrid

Musikanta sa...

LillaSyster:
Det fanns ingen annan utväg för mig om jag skulle vara med den här veckan än att gå utanför boxen, som jag skrev till Jessica ovan. Önskar dig en skön fortsatt lördag också.
Ingrid

KajsaLisa sa...

Jättekul och underfundig tolkning.

Musikanta sa...

KajsaLisa:
Tack rara KajsaLisa!
Ingrid