fredag 16 december 2022

1926 Fem en fredag - RÖRA

Måste bara dela med mig av barnbarnet Caspars bild av nymfparakiterna hemma hos honom i Tallkrogen i Stockhom. Det är inte bara vi som tycker det är kallt. Här sitter de ovanför handukstorkaren i badrummet. 

Det var ett tag sen jag skrev någonting alls på bloggen och längesen jag deltog i fredagsfrågorna, så det kan vara dags nu att göra ett nytt inlägg. Ganska allmänna frågor denna gång.

1. Vad har nyligen rört till sig hos dig?

Egentligen ingenting. Livet går sin gilla gång. Det är  endast fotbollsmatcherna som rör till det lite i programtablån i TV.

2. Omger du dig generellt med ordning eller oreda?

Jag tycker själv jag har god ordning på det mesta även om andra kanske har en annan åsikt. Det är lite saker som ligger framme lite överallt men som jag vet var jag har. När jag gifte mig med Kent för 46 år sen lärde jag mig att lägga tillbaka saker som jag använt på sin rätta plats. Det har hjälpt mig mycket.

3. Vilken röra äter du helst?

Kent är fena på matlagning och brukar koka ihop en god tomatröra som kan innehålla lite allt möjligt av grönsaker. Ibland tillsätter ha vegetarisk färs också eftersom han är vegetarian. 

4. Var förvarar du alla de där småsakerna som inte har en egentlig plats?

Dels på en liten bricka på matbordet och dels på IKEAS rullvagn Råskog som jag placerat vid bordet. Bara att rulla in i mitt arbetsrum om det kommer gäster. 

5. Vad har du nyligen behövt reda ut?

Håret innan jag gick till frissan igår. Här innan jag gick dit. 


Inte så mycket hår kvar efteråt...

16 kommentarer:

BP sa...

Så jag skrattade åt nymfparakiterna på handdukstorken. Den bilden är en höjdare och borde publiceras i en tidning;-) Sedan vill jag inte tänka på hur det blir när de har gjort sina nummer 2 flera gånger per dag...;-)
Precis, oavsett om man är ordningsam eller inte, bara man kommer ihåg var man lagt sakerna så...
Frisyren blev ju kanooooon! Så himla snygg:-)

Ingrid sa...

Så kloka fåglarna är som kommit på att de kan sitta där och värma sig.
Så julfin du blev!
Kram och trevlig helg!

Musikanta sa...

BP:
Jag vet att du har "funderat" över städningen tidigare, haha. Fåglarna får bara vara i nedre delen av huset, men jag brukar aldrig gå dit ner när jag är uppe och hälsar på. Bäst så!
Mobilen letar jag ständigt efter. Ibland får Kent ringa så jag hör vad den är.
Ja, den blev snäll och bra, frisyren...
Ha det gott önskar
Ingrid

Hannele sa...

i ikeas rullvagn Råskog har jag böcker, lätt att flytta från rum till rum

Musikanta sa...

BP igen:
Jag ska vidarebefordra bildberöm till Caspar. Han är snabb med kameran. Han lyckades tigga till sig en selfie på sig och försvarsministern samt en med civilförsavsminstern när hans klass lussade på Karlbergs slott häromdagen. För vem kan motstå en söt liten kille som säger "skulle jag möjligen kunna få ta en bild etc.etc.)
Ingrid som hoppas kunna visa bilderna så småningom :-)

Musikanta sa...

Ingrid:
De är väldigt kloka, mycket mer än man kunde ana.
Det är skönt att klippa sig hos någon som vet precis hur man vill ha det. vi har känt varandra i tio år nu.
Kram tillbaka från Ingrid.

Musikanta sa...

Hannele:
Vi har sammanlagt 8 stycken rullvagnar. I tre av dem har jag målargrejor, i en noter, en här vid datorn, en vid matbordet som sagt och sen har Kent två också, en i sitt arbetsrum och en vid matbordet. (Men vi har ett stort hus...)
Aktuella böcker vid matbordet.
Vi har faktiskt rullvagnar i alla rum utom i sovrummet när jag tänker efter. som du förstår älskar jag dessa!
Ha det gott önskar
Ingrid

Äventyret framtiden sa...

Ja, vore jag en nymfparakit så skulle jag helt säkert sitta och värma mig på en handdukstork om det fanns en. I all synnerhet nu när ni har så kallt i det avlånga Sverige. Fin bild.
Du ser så ung ut Ingrid och är en riktig snygging, både före och efter frissan.

Allt gott!
Kram!

Hannas krypin sa...

Egentligen avskyr jag röra men med tre barn så har jag gett upp. Nu rör de dock inte till lika mycket som när de var mindre.

Lottens Bokblogg sa...

En sån där rullvagn har jag funderat på om jag skulle skaffa. Men den skulle nog snart bli rörig den också.

Lena i Wales sa...

Kul bild av fåglarna.
Jag tycker jag lever i ordning OCH oreda. Så vill jag ha det.
Trevlig adventshelg!

Musikanta sa...

Äventyret framtiden:
Idag måndag är det bara någon minusgrad kallt så det är uthärdligt. Förstår att ni har ett behagligt klimat därnere just nu. Däremot tror jag att jag inte skulle stå ut på sommaren med värmen.
Tack för snäll kommentar - jag får ju försöka piffa upp mig ibland, haha.
Önskar dig och Uffe en riktigt God Jul!
Kram från Ingrid

Musikanta sa...

Hannas krypin:
Nej, har man tre barn kan man inte ha det perfekt hemma. Skulle vara väldigt synd om barnen i så fall!
Ha det gott önskar
Ingrid

Musikanta sa...

Lottens Bokblogg:
Nej, bäst att du inte skaffar dig en! Eftersom du förmodligen snabbt skulle bli beroende och vilja ha fler...

Har just läst ut "Dolken från Tunis" av Agatha Christie. Fantastisk bok! Blev inspirerad att läsa något av henne efter TV-dokumentären. (Har inte läst något av henne sen tonåren.)
Önskar dig en skön vecka!
Ingrid

Musikanta sa...

Lena i Wales:
Har aldrig någonsin haft perfekt städat i hela huset. Jag brukar ta ett rum i taget. Har det väl ungefär som du beskriver det hemma.
Önskar dig en God Jul.
Ingrid

Lena i Wales sa...

GOD JUL!