måndag 24 januari 2022

1882 Januarihällor och dammsugare

Jag kämpar oförtrutet på med mina hällor och som väl är har jag lyckats få till ett par som jag inte behövde skölja bort. Jag berättade ju om det i förrförra inlägget.  Jag har återgått till mitt gamla beprövade medel - Floetrol - och det blev ganska lyckat tycker jag själv. 


Den här la Kent beslag på. 30x30

Däremot har jag lärt mig att man inte kan måla över sina gamla tavlor ( eller hellre hälla färg över) hur många gånger som helst. Den lilla tavlan sist i inlägget blev skrovlig så nu ska jag ha lite klar fernissa på den så kanske den jämnar till sig. 

Det syns inte här att det är en massa guld i mitten. Men belyser man tavlan skimrar den vackert. (Det var naturligtvis inte meningen att guldet skulle ta sådan plats, men det blir som det blir.) 30x30

Annars har det inte hänt något särskilt mer än att min gamla Miele plötsligt dog när jag städade köket idag. Den har de senaste veckorna tjutit som en ångvissla och hade jag inte haft Mirrens julklappshörlurar som utestänger nästan allt ljud hade jag inte kunna använda den alls. 

Det var nämligen inget fel på sugförmågan. Men den kanske tröttnade på sig själv eftersom den plötsligt la av helt. Så i morgon bär det av till Norrköping för inköp av en ny dammsugare. Ingen Miele dock den här gången. 

Här syns det inte att den lilla tavlan (21x27) är skrovlig. Den blev bättre när jag lackade den.

2 kommentarer:

BP sa...

Köp en robotdammsugare. Då slipper du anstränga ryggen!
Så då har ju gjort din första(?) rektangulära tavla. Den är faktiskt min favorit av de tavlor du visar idag. Den ser ut som en "bångstyrig" växt. Läckert!

Musikanta sa...

BP:
Jag har gjort flera rektangulära tavlor tidigare, men det är lite svårare än fyrkantiga. Mer färg behövs också. Den här är ju så pytteliten så det var inte så jobbigt. Kul att du gillade den. Jag gjorde den med färgerna som blev över efter de andra.
Ingrid